סרגיי לברוב
סרגיי לברובפלאש 90

שר החוץ הרוסי יוצא נגד האיומים האיראניים: במהלך מסיבת עיתונאים בטקס הפתיחה של מכון מחקר חדש, נשאל שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב על האיומים שהשמיע בשבוע שעבר מפקד "משמרות המהפכה" האיראנים, הגנרל קאסם סולימאני, שאיים "למחוק את ישראל ממפת העולם".

לברוב יצא בנחרצות נגד האמירה האיראנית. "הצהרנו פעמים רבות שלא נקבל הצהרות כי ישראל, כמדינה ציונית, צריכה להיות מושמדת ולהיעלם ממפת העולם. אני מאמין שזו דרך שגויה לקדם את האינטרסים של מישהו", אמר לברוב.

הוא התייחס גם לעימות בסוריה במסגרתו אירעה התקרית בה הופל המזל"ט האיראני וחיל האוויר הישראלי הפציץ בתגובה בסיסים של צבא סוריה וצבא איראן. "ההתפתחויות בסוריה תלויות בין היתר במה שארה"ב תעשה או לא תעשה", אמר לברוב.

לצידו של שר החוץ הרוסי ישב גם שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, שהתייחס לתקרית המזל"ט האיראני והפלת המטוס הישראלי. "ישראל הפרה את הריבונות הסורית. בפעם הראשונה מזה 36 שנה הצליחו כוחות הביטחון הסוריים להפיל מטוס ישראלי. האם זה אסון? האם זהו הסיבוך האסטרטגי, או הדווקא עובדה שישראל הפרה את המרחב האווירי של מדינה ריבונית? ישראל צריכה לשים קץ לתוקפנות שלה ולא לחפש תירוצים כמו מזל"ט. אמנו צריכים לעצור את התוקפנות הזו, ואם מישהו נוקט בפעולה תוקפנית כזו כלפי מדינה אחרת, עלינו להגיב", אמר זריף.

השניים דיברו בכנס "מועדון וואלדאי", מכון המחקר תחת חסותו של הנשיא פוטין, בו צפוי להשתתף גם ד"ר דורי גולד, נשיא מרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה.