נתניהו ורעייתו בחנוכת המחלקה
נתניהו ורעייתו בחנוכת המחלקהצילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו השתתפו היום (שלישי) בטקס פתיחת המחלקה לרפואה דחופה בבניין האשפוז הממוגן בבית החולים ברזילי באשקלון.

נתניהו ורעייתו סיירו באגף החדש, יחד עם שר השיכון יואב גלנט, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, סגן שר האוצר איציק כהן ומנהל בית החולים ד"ר חזי לוי.

"יום חג בישראל - בית חולים חדש", אמר נתניהו בפתח נאומו. ''זה מרגש משום שיש פה סגירת מעגל. אני חושב שהייתי פה כמבקר בזמן עופרת יצוקה, ואחר כך כמובן אני זוכר את צוק איתן, כשבאנו הנה תחת אש, גם אני וגם רעייתי, לבקר פצועים.

"אנחנו זוכרים את הדילמה הנוראה. וחזי (מנהל בית החולים) סיפר לנו עכשיו, כשביקרנו כאן במתקן המפואר הזה, מצנתרים פצוע, ותוך כדי זה יש צבע אדום. מה עושים? בונים בית חולים מחודש, ממוגן, מצוין. זה שינוי עצום''.

נתניהו הדגיש ''זה פשוט מחמם את הלב לעמוד כאן ולראות את הביצוע הנפלא, את העובדה שבקרוב תפתחו את השערים הללו, ובכל המיטות הללו והמתקנים הללו תצילו חיים, תביאו תקווה, ותביאו בשורה.

''היו זמנים בישראל, אולי אתם זוכרים אותם, שבהם היו אלה ששאלו מדוע משקיעים אצלנו בביטחון ולא משקיעים בבריאות. ובכן, מה שאנחנו עושים פה היום - זו התשובה, אנחנו משקיעים גם בביטחון - וגם בבריאות. הכל חשוב בעינינו, ויש לכך ביטוי בעוד כמה תחומים מרכזיים: בבניין הארץ, בכלכלה, ביחסי החוץ, בתחבורה, בחדשנות, בסייבר, במדע, בבריאות.

''היום הבאנו בשורה גדולה לאשקלון", הוסיף ראש הממשלה. ''כתוב בתנ"ך 'אל תבשרו בחוצות אשקלון', זו הייתה אמירה שהתייחסה לאויבינו, ואני אומר לכם, לאזרחינו: אדרבה, תבשרו בחוצות אשקלון, תפיצו את הבשורה העצומה הזאת, בשביל תושבי העיר, יישובי הנגב ומערכת הרפואה הלאומית. לאשקלון יש בית חולים מחודש, ממוגן, מצוין.

''ב-70 שנות עצמאותנו, הקמנו שירותי בריאות מצוינים, אנחנו ממשיכים לטפח ולבסס אותם. כך עשינו לא מזמן באשדוד השכנה, עם בית חולים חדש, וכעת גם באשקלון. ראיתי עכשיו את חדרי המיון, את המחלקה התת קרקעית, את הציוד המתקדם - פשוט מרשים. הכל כמובן ממוגן ולכן הרווח הוא כפול. ראשית, גם עצם היכולת להגיש טיפול רפואי ייחודי לתושבי אשקלון וסביבתה, ושנית, בשל האפשרות לצמצם סיכונים מיותרים למאושפזים ולצוות המטפל''.

ראש הממשלה הוסיף ''אנחנו ממגנים את בית החולים כי זוהי חובתנו הבסיסית - להבטיח את ביטחון אזרחינו. זו החובה הראשונה של כל ממשלה, אבל הפעולות בהגנה לא מייתרות את הצורך, בעת הצורך, בהתקפה.

''כשעזבנו את רצועת עזה, היה לחלק מהאנשים עדיין שמץ של תקווה שבצד השני יבחרו לעלות על מסלול של חיים שלווים. מהר מאוד התברר שדווקא החששות היו מציאותיים. שלטון החמאס וארגוני הטרור הפכו את רצועת עזה לחבית נפץ. אנחנו בונים בתי חולים - ואילו הם בונים מנהרות טרור וטילים''.

''אין לנו רצון לפגוע בשגרת החיים של תושבי עזה, אבל עליהם לדעת שלא ישראל היא זו שאחראית למצוקתם. האחריות מוטלת כולה על הקיצוניים שמובילים אותם. איננו מתכוונים לעבור לסדר היום על הניסיונות להפר את ריבונותנו או לפגוע בחיילינו ותושבינו, ואנחנו מוכיחים זאת פעם אחר פעם''.

נתניהו הזהיר את ארגוני הטרור בעזה, ''כל מעשה תוקפנות מצד גורמי הטרור נתקל בתגובה נחושה ועוצמתית מצדנו, מצד צבא ההגנה לישראל וכוחות הביטחון. לא נקבל זליגות, לא נקבל טפטופים, לא נקבל מטענים על הגדר כמו בסוף השבוע האחרון. מי שפוגע בנו - ייפגע בעצמו.

''מי שלא פועל להרגעת הרוחות, אלא בוחר להצית להבות - יישא במלוא האחריות. אנחנו נמשיך מצדנו להגן על מרחב הדרום, להוסיף ולחזק את אשקלון", אמר נתניהו.