אסתר חיות
אסתר חיותצילום: הדס פרוש, פלאש 90

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, מסרה הערב (שלישי) בעדות פתוחה הודעה לחוקרי המשטרה במסגרת חקירת החשד לניסיון לשחד את השופטת בדימוס הילה גרסטל.

בהודעה מטעמה של חיות נמסר כי "הנשיאה אישרה כי חברתה הנשיאה (בדימוס) הילה גרסטל, שהייתה מועמדת בשנת 2015 לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה, סיפרה לה בדיעבד ולאחר שהמועמדות כבר לא הייתה רלוונטית, כי מישהו הקרוב לראש הממשלה דיבר עם ידיד שלה בעת שהייתה מועמדת וביקש לברר איתו מה תהיה עמדתה לגבי חקירות אשת ראש הממשלה".

עוד נמסר, כי "גרסטל הביעה בפני הנשיאה חיות זעזוע מהאירוע, אך היא הוסיפה כי לא תוכל לפרט מעבר לכך ולא תוכל לספר לה מי האנשים שבהם מדובר".

"בשל מיעוט הפרטים והסיפור המעורפל שאותו בחרה גרסטל לספר לה, לא היה בידי הנשיאה חיות בסיס כלשהו לנקיטת כל צעד מצידה", צוין בהודעת חיות.

נזכיר כי על פי החשד שפורסם הבוקר, מקורבו של ראש הממשלה נתניהו - יועץ התקשורת ניר חפץ - הציע לגרסטל להתמנות לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה, אם תסכים לסגור את התיק נגד שרה נתניהו בפרשת מעונות ראש הממשלה.

את ההצעה העביר על פי החשד חפץ לגרסטל באמצעות היועץ האסטרטגי אלי קמיר המקורב הן לגרסטל והן לחפץ.

המשטרה ערערה בצהריים לבית המשפט המחוזי על החלטת בית משפט השלום לשחרר את קמיר למעצר בית. בית המשפט המחוזי קיבל את הערעור והאריך את מעצרו של קמיר בשישה ימים.