דמרי במהלך הביקור
דמרי במהלך הביקורצילום: PDG

ראש מועצת דרום הר חברון, יוחאי דמרי, קיים ביקור מיוחד באזור פלארמו שבאיטליה, שם נאם בפני כ-6000 איש, ראשי ומנהיגי קהילות, בשני אירועי ענק.

באירועים נטלו חלק נשיא מחוז סיציליה, ראשי עיריות, בכירים בממשל האיטלקי ועוד.

מטרות הביקור, כפי שמספר דמרי, הן, ראשית כל מאבק בתנועת ה-BDS והפעלת לחץ מבפנים. "זיהינו מזמן, כי באיטליה יש לתנועת החרם על ישראל שורשים עמוקים ונרחבים ותמיכה לא מועטה. הביקור נועד לרתום אלינו את אלפי ראשי הקהילות, שיהוו משקל נגד משמעותי, במאבק בתנועת ה-BDS". במועצת דרום הר חברון מציינים כי מטרה נוספת וחשובה לא פחות היא הבאתם של ראשי הקהילות, יחד עם חברי קהילותיהם, לביקורים תיירותיים באזור ולהיכרות מקרוב עם הר חברון.

ביקורו של דמרי הוא למעשה ביקור גומלין, לאחר שלפני כעשרה חודשים ביקרו בהר חברון מנהיגי קהילות מרחבי העולם, ביוזמת קרן הר חברון והעומד בראשה ישראל לוינסון, בביקור לקחו חלק מנהיגי קהילות בולטים מאיטליה. הביקור הותיר רושם עז אצל שני הצדדים ודמרי הוזמן לאיטליה על מנת לשאת דברים בפני אלפי מנהיגי הקהילות.

אל הביקור הצטרפו גם אלעד מובשוביץ, בעלי כרם ויקב בוטיק בהר חברון, שזכה במדליות בנילאומיות ואילה גולדשטיין, מנהלת כפר הסטודנטים ביישוב שמעה שבהר חברון. המטרה לבחון ולייסד קשרי שיווק ומסחר וכן שיתופי פעולה והחלפת סטודנטים.

דמרי מודה למארחיו
דמרי מודה למארחיוצילום:PDG



במהלך ביקורו נפגש דמרי עם סגן נשיא מחוז סיצליה המחוז הגדול באיטליה המונה כחמישה מליון תושבים, בפגישה דנו השניים בתחומים משיקים בניהול הרשות והוסכם כי יבחן ברית אחים תאומות לקידום נושאים משותפים בתחומי תיירות חקלאות ועוד.

בתום הביקור אמר דמרי כי "האהדה שגילנו לישראל היא עצומה, אין אצל האנשים הללו הבדל בין יהודה ושומרון ליתר חלקי הארץ. דרך הרגליים וחיבור האנושי נוכל להיאבק בשנאה שמפיצים נגדנו גורמים בעולם. הימים האלו הם המשכו של חיבור עמוק שבאמצעותו יתאפשר ערוץ קשר ישיר עוקף תקשורת וגורמים זרים. נעשה ככל כוחנו לפעול למען ישראל והר חברון".

על יחסה של אירופה לישראל אמר "אני רואה בביקור ובחיבוק שאנחנו מקבלים מאלפי ראשי הקהילות החשובות ביותר באיטליה אות וסימן מבשר לשיתוף פעולה מצד מדינות אירופיות נוספות, שיצעדו בעקבותיה. אנו מצפים כי בעקבות הביקור יתהדקו שיתופי הפעולה הכלכליים והאקדמיים ויגיעו ארצה אלפים רבים של תיירים ומבקרים, מכל רחבי אירופה, תיירים שיגיעו להכיר את הר חברון מקרוב לתמוך וליהנות מכל הטוב שיש לאזור הזה להציע".

הוקרה לדמרי
הוקרה לדמריצילום:PDG