הצנחנים בשבוע שיא
הצנחנים בשבוע שיאצילום: דובר צה"ל

לאחר חודשים ארוכים של הכשרה סיימו טירוני חטיבת הצנחנים את ''שבוע המלחמה'', גולת הכותרת בתהליך הכשרת הלוחמים.

שבוע המלחמה בוחן את התמודדות החיילים עם מצבי קיצון שונים, הכוללים שעות מרובות של לחימה באש חיה, בשטחים בנויים ופתוחים ולחימת סבך.

שבוע המלחמה מגיע בסיומה של ההכשרה בצנחנים, לאחר שבועות רבים בהם אותגרו הלוחמים בתרגילים מורכבים וקשים פיזית ומנטלית.

המטרה היא להבטיח שהמשימות השונות איתן יתמודדו חיילי החטיבה במערכה הבאה; תבוצענה בצורה הטובה ביותר. על כן, הכשרת הצנחן צריכה להיות חדשנית, מגוונת ורלוונטית לאתגרי המערכה החדשה.

לכן, שבוע המלחמה הסתכם בהקפצה לפעילות אמת בגזרת החטיבה המרחבית ״יהודה״, שם פשטו לוחמי החטיבה על מספר יעדי טרור במטרה למצוא אמל״ח ולסכל פעולות טרור עתידיות.

מפקד מגמת אוגוסט 2017, רס״ן רביב שמר, אמר כי ״חטיבת הצנחנים מיועדת להילחם בנקודות הקיצון של המערכה הבאה. שבוע זה מכיל בתוכו הליכת מרחקים ארוכים, שעות רבות של לחימה באש חיה, הסקות וסוגים שונים ומגוונים של לחימה.

"החיילים עמדו בצורה מרשימה ובאיתנות רבה ואני בטוח שהם מוכנים למערכה הבאה״, הדגיש הקצין.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

קצין האג״ם של חטיבת ״יהודה״, רס״ן גיא בסון, אמר כי ״אירוח וחניכת לוחמים בשלבי הכשרה מתקדמים בפעילויות מבצעיות בגזרה, זוהי חובה וזכות גדולה, מתוך ההבנה שהם אלה שבעוד זמן לא רב יהיו הכוח המבצעי שיפעל להגן על הישובים בגזרה במשימות תעסוקה שונות.

''נוסף על כך, פעילות בגזרה מבצעית שנעשת בזמן הכשרת הלוחמים, מאפשרת להם להתאמן כמו שידרשו להילחם במתארי הייחוס השונים. טבילת אש מבצעית מסוג זה מבטיחה לנו, המפקדים בשטח, שנקבל כוח מקצועי ומיומן בעת שאלה יסיימו את הכשרתם ויחלו לבצע את תעסוקתם המבצעית בגזרות השונות״, אמר רס''ן בסון.

עם סיום שבוע המלחמה, עתידים החיילים שהתגייסו באוגוסט האחרון, לקבל את הכומתה האדומה והיוקרתית לאחר מסע כומתה ארוך ומפרך אשר בסיומו יגיעו אל גבעת התחמושת, שם נלחמו לוחמי העבר של חטיבת הצנחנים במהלך מלחמת ששת הימים.