שלמה פילבר
שלמה פילברצילום: פלאש 90

המשפטן וחבר הכנסת לשעבר מיכאל קליינר, נשיא בית הדין של הליכוד, מגיב לחתימה הסכם עם מדינה עם מקורבו של נתניהו, שלמה פילבר.

"אם לכל מה שיש לעד מדינה להציע זו מילה מול מילה, אז זה כלום", קובע קליינר, ''אני לא יודע מה יש בעדות הזאת אבל מה שחמור כאן זה שרותמים את העגלה לפני הסוסים, ופוליטיקאים מהאופוזיציה וגם התקשורת רצים עם העגלה הזאת כשאין עדיין סוסים".

לדבריו אין שום עילה לנבצרות של ראש הממשלה, "לפי כל מה שהתפרסם על תיק 4000, בינתיים אני לא רואה שום אשמה. כך שחוץ מהרושם וההצטברות והתחושה, לא קרה שום דבר חדש, בהאשמות פליליות אין עניין, יש האשמה אחת שצריכה להיות אמיתית ועד לרגע זה אין".

קליינר טוען כי קשרים בין פוליטיקאים לעיתונים הם דבר שגרתי ואם רוצים לשנות נורמה היא צריכה להיות מעתה והלאה, "כל הסיפורים של התקשורת הם סיפורים מאוד מאוד בעייתיים, כל דבר שקשור אליהם הוא חריש בקרקע בתולה שמבחינה משפטית מעולם לא נעשה בה שימוש.

''אתה לא מנסה משהו חדש לגמרי או קובע נורמה חדשה שלא הייתה קודם על ראש ממשלה, כל העניינים של התקשורת, כל מה שפרשת וואלה כוללת, אפשר להחיל אותם על אותם 43 ח"כים שקיבלו ידיעות חיוביות בידיעות אחרונות ובתמורה תמכו בחוק ישראל היום, זה בדיוק אותו דבר ואם נרצה להעמיד לדין כל פוליטיקאי שאי פעם עזר לעיתון ובתמורה קיבל ידיעה חיובית לא יישארו לנו פוליטיקאים.

"יש כאן נורמות של התנהגות שאפשר להחליט שהן לא נכונות ושצריך לשנות אותם ואולי אף רצוי אבל מכאן והלאה".

הוא אינו רואה סיבה שראש הממשלה לא יוכל להמשיך בתפקידו, "ראש ממשלה זה תפקיד כל כך עמוס, כל כך תובעני ומחייב לטפל בכל כך הרבה נושאים שאם אתה יודע לעשות את זה כמו שצריך אז אתה יכול גם לטפל בעוד שתיים-שלוש חקירות בייחוד אם אין בהן כלום".