הרב אלי בן דהן
הרב אלי בן דהןצילום: מירי צחי

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) חשף במליאת הכנסת כי הוא מקדם את שיפוצו של בית הכנסת "שלום על ישראל" שממוקם בעיר יריחו שבתחום הרשות הפלסטינית.

במענה לשאילתא של ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) סיפר בן דהן "בעקבות הנחיתי התקיימה פגישה בין נציגי המנהל האזרחי לבין נציג האזרחים הפועלים לקידום שיפוץ בית הכנסת. הנחיתי לקדם את שיפוצו".

"לאור העובדה כי מדובר באתר תיירותי בשטח פלסטיני, הנמצא באחריות משרד התיירות ברש"פ, נדרש כי השיפוץ והעבודות יבוצעו ע"י גורמי הרשות הפלסטינית. אי לכך, המתפ"ש, באמצעות המנהל האזרחי, העלה את הסוגיה כדרישה רשמית, בפגישה עם גורמים בכירים ברש"פ. במסגרת הדרישה הועברה רשימה מפורטת של הצרכים לשיפוץ במתחם בית הכנסת".

במהלך דבריו תקף סגן השר את הסכמי אוסלו: "לצערנו זאת עוד אחת מהטעויות הגדולות של הסכמי אוסלו, במסגרתם הפקירו אתרים חשובים ליהודים, לידי הרשות הפלסטינית, שאין לה כל עניין לשמור עליהם".

בסיום דבריו אמר הרב בן דהן כי ממשלת ישראל לא תשב בחיבוק ידיים אם הרשות הפלסטינית לא תבצע את השיפוץ בזמן הקרוב: "בנוסף ברצוני לציין כי נקבע סיור שלי עם המתפ"ש בבית הכנסת, כדי לזרז את תחילת עבודות השיפוץ בו.

''אם בטווח הזמן הקרוב לא יתבצע השיפוץ ע"י הצד הפלסטיני, תיבחן אפשרות לנקיטת פעולות ע"י צה"ל ומשרד הביטחון לביצוע השיפוץ, בכפוף להתניות המשפטיות והביטחוניות", הבהיר סגן השר.

בית הכנסת ''שלום על ישראל'' ביריחו הוקם במאה השביעית לספירה והתגלה בחפירות ארכיאולוגיות בשנת 1936. בבית הכנסת ישנה רצפת פסיפס ועליה הכתובת 'שלום על ישראל', שהיא המקור לשמו של בית הכנסת.