ההרס בעפרה. למצולמים אין קשר לידיעה
ההרס בעפרה. למצולמים אין קשר לידיעהצילום: הדס פרוש, פלאש 90

לבית משפט השלום בירושלים הוגשו היום (רביעי) כתבי אישום נגד שמונה פעילי ימין שהפריעו לכוחות הביטחון לפנות ולהרוס את תשעת הבתים ביישוב עפרה, לפני כשנה.

על פי כתב האישום, במהלך פעולות הפינוי שבוצעו על ידי הכוחות בשטח הישוב, נאמר לפעילי הימין כי מדובר בשטח צבאי סגור והכניסה והשהייה בו אסורה, אך אלה המשיכו לשהות במקום, עלו לגג אחד הבתים שהיה מיועד להריסה וסרבו לפנות את הבית.

הנאשמים שהו בבית בעת שהשוטרים פעלו לפנותו, וטענו שאינם מוכנים להתפנות ממנו בכוחות עצמם.

כוחות משטרה שעלו לפנותם, נתקלו בהתנגדות, שלוב ידיים במטרה להקשות על הכוחות ועשו מעשים בכוונה להפריע לשוטרים במילוי תפקידם כחוק.

השמונה יואשמו בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו וחלקם גם בגין החזקת אגרופן או סכין שלא למטרה כשרה.

עו"ד בן גביר תקף את ההחלטה להגיש כתבי אישום נגד הצעירים "לצערי אין גבול לרדיפה ולהתנכלות. במקום לטפל בצרות האמיתיות של עם ישראל ולהתמודד עם הטרור והפשע בוחרת משטרת ישראל במיוחד משטרת מחוז ש"י להגיש כתבי אישום נגד צעירים שכל פשעם הוא שהם שילבו ידיים זה לזה והתנגדו להחרבת בתים בארץ ישראל".

"אמנם לטעמי הצווים בהם השתמשו השוטרים אינם מתאימים וכך נפסק בעבר, אך גם אם הצווים היו תקפים ומסמכים את המשטרה לפנות את הצעירים הרי שמשטרת ישראל פועלת באכיפה בררנית, רודפת אחרי צעירים טובים ומוותרת למגזרים אחרים. לא שמענו כי במשטרה הגישו כתבי אישום נגד עשרות תושבי הכפר אל ערקיב שסירבו אף הם להתפנות מביתם, לא שמענו כי המשטרה מיצתה את הדין עם פורעי אום אל חירן ולמעשה מדיניות המשטרה במקרים אלה היא שרק כאשר מדובר בעבירות חמורות ביותר של תקיפות קשות של שוטרים, אז מגישים כתבי אישום", הוסיף עו"ד בן גביר.

אלפים מוחים נגד פינוי תשעת הבתים בעפרה