הנשיא עם אביו של אור אריש ז"ל
הנשיא עם אביו של אור אריש ז"לצילום: מארק ניימן, לע"מ

אבי ומיכל אריש, הוריו של אור אריש הי"ד שנרצח בפיגוע בהר אדר לפני מספר חודשים קיבלו הודעה כי הרמטכ"ל הודיע שגופת רוצח בנם ששוחררה ביום שישי האחרון שוחררה בשל טעות.

ההורים אשר מזה ספר ימים מזועזעים משחרור גופת המחבל ומהמראות של הלווית הענק הממלכתית שערכו ברשות הפלסטינית למחבל קראו להקים ועדת חקירה שתבדוק את המחדל.

"איך הם מחזירים גופה שעדיין יש משפחות שמחכות לגופות של הילדים שלהם? אנחנו מזועזעים, זה בניגוד להחלטת הקבינט הביטחוני, אני לא מבין מי קיבל את ההחלטה להעביר את הגופה של המחבל. הכל בשקט, מבלי להודיע למשפחות. העבירו את הגופה ביום שישי לפני כניסת השבת, אנחנו רואים את התהלוכה הזאת ואנחנו מזדעזעים", אמר אבי אריש.

"אני רוצה לראות אם שר הביטחון היה מאבד את הבן שלו ח"ו, אם גם היו מעבירים את הגופה, היו אומרים הייתה תקלה, מה זו תקלה? צריכה לקום פה ועדת חקירה שתבדוק בדיוק מי האחראי לכל המחדל הזה. מה אנחנו נותנים להם פרסים?? קטפו לנו שלושה ילדים. מה אני מספר לבן שלי שמחר מתגייס? הדם שלנו לא שווה כלום, אי אפשר להאמין שעושים לנו כזה דבר. אנחנו מדממים, אפשר להשתגע מהמצב הזה, אנחנו מדממים בצער שלנו ופתאום מחזירים גופות? לא מצליח להבין איך עושים כזה דבר", הוסיף.

בתוך כך, כבר ביום א' פנו עו"ד מנשה יאדו ועו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו במכתב לראש הממשלה בדרישה לבדוק כיצד התרחש המחדל ולהיפגש עימם בהקדם.