הרב הלל הורוביץ
הרב הלל הורוביץצילום: אלירן אהרון

150 עובדי ועובדות חברות-הקדישא מירושלים והסביבה התאספו לאירוע ההוקרה וההתחזקות השנתי לקראת יום ז' באדר, יום פטירתו של משה רבינו, יום בו נהגו חברות הקדישא צום וחשבון נפש.

האירוע נערך זו השנה חמישית ביוזמת הנהלת מועצת בתי העלמין ירושלים.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, שיבח את כל המשתתפים העוסקים כל ימות השנה בפעילות קודש של ממש. "יש לכם זכות גדולה לשמור על כבוד האדם לאחר פטירתו מתוך יראה גדולה. מדובר במלאכה לא קלה וצריכים תעצומות נפש גדולות לשם כך".

מנכ"ל משרד הדתות, עו"ד עודד פלוס, ציין כי "יש מהפכה גדולה בתחום הקבורה ובתי העלמין בירושלים, בזכות מועצת בתי העלמין שבהנהלת הרב הלל הורוביץ העושים עבודת קודש של ממש. אני מכיר ומוקיר את הפעילות שאתם עושים בירושלים בכלל ובהר הזיתים בפרט. אין ספק שהעשייה חיזקה את הביטחון לאין שיעור ומעידים על כך אנשי ההתיישבות היהודית שמתגוררים במרחב הר הזיתים וסביבותיה".

הרב הלל הורוביץ, מנהל מועצת בתי העלמין ירושלים, התייחס למצב בית העלמין בהר הזיתים. "בשנים האחרונות המצב הביטחוני בהר הזיתים בשיפור ניכר ומתמיד, יש ירידה בזריקות האבנים בצירי העלייה אל ההר, כבר תקופה ארוכה שאין וונדליזם ופגיעות בקברים. המועצה השלימה בניית גדר בגובה של 3 מטר לאורך המורדות הצפוניים והמזרחיים של ההר. המועצה התחילה בפרויקט של הארת הר הזיתים בתאורת יום בכל חלקי ההר, סיימנו את שלב א' במורדות הצפוניים והמזרחיים, ונערכים לשלב ב' למרחב המערבי והדרומי".

בסיום האירוע הוענקו תעודות הוקרה לעובדים מצטיינים בחברות הקדישא השונות על ידי חברי הנהלת מועצת בתי העלמין.