הוועדה לבחירת שופטים מתכנסת בירושלים

הוועדה לבחירת שופטים התכנסה הבוקר (חמישי) בלשכתה של שרת המשפטים בירושלים, לישיבה בה צפויים להיבחר שני שופטים חדשים לבית המשפט העליון ו-26 שופטים לערכאות נוספות.

בפתח הישיבה אמרה שרת המשפטים שקד, "היום, בדיוק לפני שנה, בחרנו ארבעה שופטים לבית המשפט העליון. היום אנחנו מוסיפים שניים נוספים. בסך הכל הם מהווים 40 אחוז מבית המשפט העליון. כל עשרים וארבעת המועמדים הם מעולים. ואני בטוחה שנבחר את השניים המתאימים ביותר".

שקד התייחסה גם לתאריך העברי בו מתקיימת הישיבה, "היום, ז' אדר, זהו גם יום פטירתו של משה רבנו, שהיה השופט הישראלי הראשון ומי שפיתח את שיטת ערכאות השיפוט. בעצת יתרו מינה משה שרי אלפים ושרי מאות שיוכלו לתת מענה טוב יותר לעם ישראל, כאשר הוא מנצח על המלאכה.

גם כאשר משה הקים את הערכאות השונות את 'הדבר הגדול' הביאו לפתחו של הערכאה העליונה - משה רבנו. אין דבר משמח יותר מכך שהיום אנחנו עוסקים במינוי שופטים לכלל הערכאות במדינת ישראל הריבונית.

לדבריה, "עצת הזהב שיתרו נתן למשה היתה: 'וְאַתָּה תֶחֱזֶה מִכָּל הָעָם אַנְשֵׁי חַיִל יִרְאֵי אֱלֹהִים אַנְשֵׁי אֱמֶת שֹׂנְאֵי בָצַע וְשַׂמְתָּ עֲלֵהֶם שָׂרֵי אֲלָפִים שָׂרֵי מֵאוֹת שָׂרֵי חֲמִשִּׁים וְשָׂרֵי עֲשָׂרֹת'. אלו בדיוק הפרמטרים שלפיהם גם אנחנו בוחרים את השופטים".

"נפלה בחלקה של הוועדה הנוכחית הזכות להוביל מהלכים גדולים של מינוי למעלה מ- 230 שופטים לערכאות השונות", ציינה שקד, "מלבד שני השופטים שייבחרו לעליון נבחר גם 26 שופטים לבתי המשפט המחוזי והשלום ולבתי הדין לעבודה. ביחד הם ימקסמו את השירות שבתי המשפט מעניקים לאזרח".