בית המשפט העליון
בית המשפט העליוןצילום: גיל יוחנן, פלאש 90

אשת השמאל, ד"ר אורית קמיר, ניסתה לשכנע אישה להתלונן בעילום שם כי המשפטן אלכס שטיין – המועמד המועדף של שרת המשפטים לשופט בית המשפט העליון – הטריד מינית.

זו סירבה, וטענה כי לא היו דברים מעולם. יתרה מכך, תוכן השיחה בינה לבין קמיר דלף לתקשורת – והביך את קמיר.

בתגובה, קמיר התראיינה ברשת ב' וחשפה את שמה של האישה, במה שנראה לצופה מהצד כניסיון מכוון לנקום בה על כך שתוכן שיחתה עם קמיר דלף.

קמיר הגישה תצהיר תלונה נגד מינויו של שטיין לוועדה למינוי שופטים. הוועדה דחתה את התלונה לאחר שקיבלה את תגובתו של שטיין, שטען כי "מסע הדה-לגיטימציה שד"ר קמיר עורכת כלפי, כלל פניה לאשת אקדמיה שהיתה תלמידתי, ובה ניסתה קמיר לשדלה להכפיש את שמי ואף להגיש נגדי, בעילום שם, תלונה כוזבת על הטרדה מינית".

קמיר מכחישה כי ניסתה לשדל את האישה ומסבירה בבלוג שלה כי האישה היא "מרצה למשפטים בקליפורניה, וככל הנראה חברה קרובה של שטיין, שמעבירה לו מיידית התכתבויות שלה במייל".

השיחה בין קמיר לאישה, כפי שהובאה לראשונה ע"י אבישי גרינצייג באתר "מידה", התנהלה כך:

קמיר: "… אלכס שטיין מועמד לבית המשפט העליון, זוכרת אותו?"

האישה: "כן. הוא לא גר כעת בארה"ב?"

קמיר: "כן, הוא בארה"ב כבר 15 שנה אבל איילת שקד נחושה להחזירו הישר לעליון… כי הוא שמרן ואנטי אקטיביסט. כל המרצים למשפטים מתחלחלים אבל ממלאים פיהם מים. לא זוכרים כלום… כרגיל, מצפים שאוציא להם את הערמונים מהאש. יש לך זיכרונות רלבנטיים שהיית מוכנה לחלוק, כמובן בעילום שם?"

האישה: "הזיכרונות שלי מאלכס הם חיוביים כולם. הכתיבה שלו מאוד שמרנית כמובן. אבל הוא תמיד היה נחמד אליי. אנחנו אמנם במחלוקת, אבל אני לא חושבת שיש לי משהו לומר שיעזור לך בעניין המסוים הזה. אני חושבת שהוא היה מרצה טוב ואדם חכם. מצטערת".

קמיר: "לא על זה אני מדברת. אני מתייחסת לשמועות שסיפרת לי עליהן בזמנו שאי אפשר להיות ב(תפקיד מסוים) בלי לשכב איתו. את היית אומללה כי כולם היו בטוחים שכך קיבלת את התפקיד. זוכרת?"

האישה: "מעולם לא אמרתי כזה דבר. זה לא היה נכון כשהייתי בתפקיד... ואני די בטוחה שלא היו אז שמועות. להזכירך, קודמיי בתפקיד היו (שלושה שמות גברים השמורים במערכת), ואני בספק אם מישהו אי פעם חשב שמישהו מהם שכב עם אלכס. לא שמעתי גם שמועות על כך שאלכס שכב עם סטודנטיות".

קמיר שימשה בעבר כחברת הנהלה ב"בצלם" ואף זכתה בפרס מטעם הקרן החדשה לישראל. היא נחשבת למי שניסחה את חוק ההטרדה המינית בישראל, שנחשב לאחד המחמירים בעולם, וניסחה מחדש גם את הגדרת האונס בחוק.

פנינו לקמיר לקבלת תגובה והיא מסרה: "קרא את תשובתי בבלוג שלי ואל תפנו אלי יותר".

זהו הקישור לתגובה בבלוג.

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.