אירוח
אירוחצילום: יח"צ

אם זאת, בשנים האחרונות, יותר ויותר אירועים עוברים לקונספט של אירועים חלביים / טבעוניים.

קונספט זה הוזכר בשלושת החודשים האחרונים מספר פעמים בתקשורת, ובשבוע האחרון הקונספט הטבעוני קיבל סיקור מקיף בערוץ 12, שם הוסבר ש"הלקוח" של 2018 מחפש שני דברים עיקריים, "עיצוב" ו-"בריאות", בנוסף הוזכר שהיום יש עושר בחומרי הגלם ולכן ניתן להגיע באמצעות אוכל טבעוני לאוכל טעים שמתאים לכל אדם החל משימוש בטופו ועד לרכיבים המכילים סויה על כל גווניו וכמובן שאת הפירות והירקות הצבעוניים לא שכחנו.

כאשר אנו מדברים על קייטרינג חלבי כשר, אז האפשרויות רבות ומגוונות ובטח שטעימות! אם נחשוב לרגע על חג שבועות בו נוהגים לחגוג בארוחה משפחתית חלבית למהדרין עם קישים, פשטידות, לזניות, פסטות ועוד'.. זהו שולחן שכולנו ממתינים לו כל השנה ורק חושבים על הרגע שהיד שלנו תונח על הפשטידה של דודה רינה. לסיכום – אוכל חלבי בשילוב שלל פירות וירקות יהיה מרשים וייתן חווית עיצוב מדהימה – יתרון מספר 1.

הטעם כן קובע

עולם הגבינות בשנים האחרונות עבר שינוי אדיר, נכנסו שחקניות חדשות לשוק (חברות יצרניות ויבואניות) המספקות לשפים ולטבחים חומרי גלם נהדרים במגוון טעמים, צורות ומרקמים, החל מגבינות עזים מעולות וכלה בגבינות קשות, שמנות, סוגים של חלב – באחוזי שומן שונים.
אם אתם מתכננים אירוע חלבי – יש לערוך ערב טעימות (בדומה לאירוע רגיל) ולטעום את המנות השונות, כך ניתן לדעת האם מדובר במוצרי גלם ברמה גבוהה ומהמובילים בשוק, כמו כן ניתן לראות את הצלחות והעיצוב של המנות. יש לבדוק האם הקייטרינג כולל מלצרים להגשה ופינויים או שרק את האוכל והאולם מספק את המלצרים.
ואם כבר אנחנו מזכירים את עניין הטעם – יש תמיד לזכור שקינוח חלבי טעים שנות אור מקינוח פרווה שמגישים באירועים רגילים – יתרון מספר 2.

מה הם סוגי הכשרויות?

כידוע וכפי שכבר נכתב באתר החדשות ערוץ 7 INN , הציבור החרדי משתמש במעל 20 סוגי כשרויות שונות (ניתן לקרוא פה: /news/159667 ) אבל ישנן כמה כשרויות יותר פופולאריות מהאחרות והמובילה מבניהן הינה בד"צ (העדה החרדית בירושלים).

ראשית יש לבקש תעודה ולראות את סוג הכשרות – מי הוא הגוף המפקח, ולפי זה ניתן לקרוא באינטרנט אודות רמת הכשרות והפיקוח.

יש לדאוג שגם המזון וגם הכלים המשתמשים עוברים את כל תהליך ההכשר המתאים והמקובל בהתאם לרמת הכשרות.

בשונה ממזון בשרי, שם עלויות הכשרות גבוהות משמעותית, כדי שאוכל חלבי יהיה כשר, כמו שנכתב באתר של "מחלבת עברי" - "הכלל היסודי הוא, שכל דבר היוצא מן הטמא - טמא, וכל היוצא מן הטהור - טהור. לכן, חלב מותר בשתייה ובאכילה, רק כאשר הוא נחלב מבהמה טהורה" ולכן חד משמעית כשרות למזון חלבי זולה יותר מכשרות למזון בשרי. ומכאן עניין זה אמור להיות מגולגל ישירות לעלויות המנה – יתרון מספר 3 לערוך אירוע חלבי על פני האירועים הקלאסיים שאנו מכירים.

אז מהן סוגי המנות?

מגשי אירוח חלביים ופרווה - לרוב קייטרינג חלבי מאפשר גם הזמנה של מגשי אירוח – מתאים לאירועים יותר קטנים / לאירועים משפחתיים.

מבין המנות שבדרך כלל מגישים הקייטרינגים החלביים השונים בשיתוף עם קייטרינג קסרולה:

פסטות טריות, רביולי בעבודות יד, לזניה גבינות חציל /תרד / פטריות , קיש פטריות / בטטה, פלטת גבינות מלוחות, סלטים בשילוב גבינה (יווני / איטלקי / קפרזה), מנות רבות בשילוב דגים (קבבוני בורי, גרבלקס ועוד') לרוב בגזרת הסלטים יהיה נמצא אנטיפסטי וירקות מוקפצים / טריים. ובגזרת המתוקים (האזור האהוב עלינו), נמצא קדאיף, סופלה שוקולד חלבי וכמובן שלא נקפח את "עוגת הגבינה" שכמוה לא ניתן להשיג באזור הפרווה ללא תחליפים בינוניים.

לסיכום, לפני האירוע הקרוב שלכם תבדקו קצת מה קורה בגזרת החלבי וכמובן שמומלץ לבדוק גם את הגזרה הטבעונית אם ישנם מספר אורחים גדול מאלו.