רובין הוד
רובין הודצילום: יחצ

פורים קרב ולראשונה, יארח השנה התיאטרון הקאמרי את פסטיבל ירון של תיאטרון אורנה פורת, בשיתוף מופעי הילדים של האופרה הישראלית, עם מופעים ייחודיים לילדים.

במסיבת עיתונאים הבוקר,סיפרו מנהליו שהרעיון הוא פרי יוזמה משותפת של משפחת ירושלמי, הפועלת בתחום התרבות והאחראית לפרויקטים רבים להנצחת ירון ירושלמי הצנחן שנפל במלחמת ההתשה, עיריית תל אביב ותיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער.

בפסטיבל, שיתקיים בפורים במשך 4 ימים בין התאריכים 28 בפבר' עד 3 במרץ יועלו 15 הצגות שונות לגילים שנה עד 12 מבית היוצר של תיאטרון אורנה פורת, בתוכן שלוש הצגות בכורה: רובין הוד- הפקה מוזיקלית רבת משתתפים בעקבות האגדה האנגלית הידועה, שקשוקה ושוד הלימונים הגדול- הצגה בהשראת סדרת הספרים האהובה והמוערכת "שקשוקה" מאת הסופרת גליה עוז ושועלון מחפש חברים – הצגה מוזיקלית על חברוּת וחברים עפ"י הספר מאת אדם רלף.

בין הצגות הפסטיבל: שרלוק הולמס, אי המטמון, טרופותי, מחסן השטוזים של דתיה ועוד. בנוסף, יוצגו מופעי אופרה ייחודיים לילדים של האופרה הישראלית: מה עושות האיילות?- שירי הילדות הנפלאים של לאה גולדברג, מרים ילן שטקליס ומשוררים נוספים, במופע שכולו קסם הילדות ואליסה בארץ הפלאות- גרסה אופראית חדשה ומשעשעת בעברית לסיפור הקלאסי של לואיס קרול.

"מבקרי הפסטיבל ייהנו מחוויה תרבותית איכותית, שתכלול גם הפנינג ומגוון פעילויות לכל המשפחה ברחבת התיאטרון הקאמרי – הופעות מוזיקליות ותיאטרליות, מופעי רחוב, מתחמי יצירה, דוכני משחקים, פינת תחפושות והפתעות נוספות" אומר מיקי ירושלמי יו"ר התיאטרון.

לאור ההצלחה בפסטיבלים קודמים, לפעוטות יוקם מתחם פשוש, הכולל מתקנים ופעילויות ייעודיים לגיל הרך וכן הצגות ייחודיות לגיל שנה עד שנתיים וחצי- 'צוציקים', 'תיאטרון פצפון' וההצגה האורחת 'בלונים'.

השנה, לראשונה, יגיע הפסטיבל גם למודיעין מכבים רעות וביוזמת יו"ר התיאטרון מיקי ירושלמי להגיע עם הפסטיבל לאוכלוסיות נוספות ברחבי הארץ.

הצגות הבכורה:

שקשוקה ושוד הלימונים הגדול- בכורה! בהשראת סדרת הספרים מאת גליה עוז

מישהו גנב את כל הלימונים מהעץ בחצר הבית של יולי! יולי, חבריה, והכלבה שלה שקשוקה יוצאים בעקבות החשוד העיקרי, דותן, האויב הנצחי של יולי. כשהם מוצאים אותו והוא לא מוכן להודות בגניבה – יולי מכריזה על דותן ועל חברו מלחמה, מלחמת הטובים נגד הרעים, עד הסוף המר. אלא שאז המלחמה מסתבכת והחברים מעדיפים להפסיק אותה ולבלות יחד, אבל יולי מתעקשת להמשיך, לא מוותרת על המלחמה שלה ומאבדת את חבריה בזה אחר זה, עד שהיא נותרת לבדה. אז, ברגע הבדידות, מתרחש הגרוע מכל, ושקשוקה נופלת לתוך בור עמוק. מבצע ההצלה מפתיע את יולי, והיא מבינה לראשונה שאם מדברים במקום להילחם, זוכים בחברות אמת, ואפילו מגלים שאויב הוא דווקא אוהב, והכל... בזכות שקשוקה.

ספרי "שקשוקה" הם רבי מכר ישראליים וזכו בספרי זהב ופלטינה. הספרים ראו אור גם בצרפת, ספרד וברזיל. על סדרה זו זכתה גליה עוז בפרס ראש הממשלה לסופרים עבריים תשע"ב. לגילאי 9-6

שועלון מחפש חברים- בכורה!

הצגה מוזיקלית על חברוּת וחברים על פי הספר "שועלון רוכש חברים" מאת אדם רלף

זהו יום ההולדת של שועלון הקטן! הכל מוכן, יש בלון ועוגה, וכעת נותר שהוא יבחר לעצמו מתנה. שועלון מחליט שהגיע הרגע שבו יהיה לו חבר, או חברה - וזוהי המתנה שהוא מבקש לעצמו! הוא יוצא מהבית ומנסה לבנות וליצור חבר בכל דרך אפשרית, מחלקי ענפים, גזעים, פירות וצמחייה שנמצאים ביער, וגם פוגש בארנבת וסנאים שמנסים לעזור לו, אך ללא הצלחה – הם לא מצליחים לבנות אפילו חבר אחד שידבר או שישחק איתם.

האם שועלון ימצא בסופו של דבר את מה שחיפש? האם הוא והחיות שהצטרפו אליו, יגלו היום משהו חשוב? והאם שועלון יזכה לחגוג לראשונה יום הולדת... עם חברים? לגילאי 3 – 6

רובין הוד- בכורה!

הצגה מוזיקלית רבת משתתפים בהשראת האגדה האנגלית הידועה

רובין הוד חוזר מהמלחמה, לאחר שנים, לאחוזת אביו באנגליה. כשהוא מגיע לעיר הולדתו יחד עם וויל, נושא כליו, הוא מגלה שהמצב השתנה - המלך ג'ון תפס את השלטון בכוח ומשליט שלטון דיכוי, מטיל מיסים וגוזל מהאנשים את הרכוש והמזון. מריאן, אהבת נעוריו של רובין, מנסה לשכנע אותו להצטרף למאבק נגד המלך, אך רובין רוצה חיים שקטים ומנסה להימנע מעימותים. כשהמצב מחמיר ואנשים סביבו נפגעים, רובין אינו יכול יותר לצפות מהצד. הוא מצטרף לצעירים המסתתרים ביער, ויחד עם מריאן הוא יוצא למאבק הרפתקני על זכויות האזרחים לחופש ולצדק. לגילאי 12-6

לוח ההצגות המלא:http://www.porat-theater.co.il/yaron16-2018.html

ומילה אישית. כמי שצפה הבוקר בחלק מההצגות החדשות וגם צפה בקודמותיהן, זו אכן יצירה משובחת לילדים, לבני הנוער וגם להורים. תיאטרון נקי, איכותי ומשובח.