נתניהו ומודי
נתניהו ומודיצילום: אבי אוחיון לע"מ

בכיר ברשות הפלסטינית קורא להודו להחליף את ארה"ב כמתווכת בין ישראל והפלסטינים במשא ומתן המדיני בין הצדדים, שמצוי בהקפאה עמוקה.

לערוץ 7 נודע כי ברשות הפלסטינית התרשמו מביקורו של ראש הממשלה ההודי, נרנדרה מודי ברמאללה, ולחיבה שהרעיף על אבו מאזן.

בהתייעצויות שהתקיימו בימים האחרונים יחד עם אבו מאזן, עלתה הכוונה לפנות להודים ולבקש מהם לשמש כמתווכים, בשל העובדה שהם מצויים ביחסים טובים הן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והן עם יו"ר הרשות.

מודי היה לראש הממשלה ההודי הראשון שביקר בישראל ולפני כמה שבועות גם ברשות הפלסטינית, וגם בישראל שמים לב למדיניות הברורה שנוקטת הודו בזירה המזרח תיכונית, כדי לאפשר לעצמה להיות שחקן משמעותי במגרש הזה.

הפלסטינים מחפשים גורם בינלאומי רציני וגדול שייקח חסות על המשא ומתן. כיוון שהם יודעים שחסות של האו"ם או של האיחוד האירופי תיתפס רע בעיני ישראל, הרעיון ההודי מוצא חן בעיניהם. גורם פלסטיני בכיר מספר כי גישושים ראשונים כבר נעשו, וייתכן שארה"ב תפעל יחד עם הודו במצב כזה.

בישראל עדיין לא מדברים בפומבי על רעיון כזה, עשוי להיות מקובל על האמריקנים אם יחזיר את הפלסטינים לשולחן המשא ומתן. עם זאת, במערכת המדינית מעריכים שהאמריקנים, שהכרתם בירושלים כבירת ישראל הרחיקה אותם מהפלסטינים, יבקשו להיות קובעי המדיניות בתיווך, ולהיעזר בהודו כמי שמקובלת על שני הצדדים.