לעוף עם ערפד
לעוף עם ערפדצילום: יחצ פילם האוס

רודולף הוא בן 13 ו... ערפד. ליתר דיוק כבר 299 שנים שהוא בן 13.

הוריו של רודולף מקפידים בקנאות על החינוך הטוב שלו ושל אחיו הגדול גרגורי ואחותו הקטנה אנה.

בעוד יומיים יהיה זה יום השנה של ה-300 להפיכתו של רודולף לערפד בן 13. עשרות ערפדים מתריסר מדינות מוזמנים לחגיגת יום ההולדת, ושבט הערפדים מתכנס לרגל האירוע במערות הקבורה בטרנסילבניה.

רוקורי, צייד הערפדים הנודע לשמצה והעוזר שלו, מנצלים את ההזדמנות, סותמים את מערות הקבורה ולוכדים את השבט בתוכן. רק רודולף אחותו והוריהם מצליחים להימלט ולעוף לגרמניה.

רוקורי דולק אחריהם ומתקיף אותם באוויר ואביו של רודולף נפצע , אך רודולף מסיח את דעתו של רוקרי, שרודף אחריו בזמן ששאר משפחתו מצליחה לברוח. רודולף חומק לבדו ומוצא מסתור בטירה גרמנית ביער השחור.

הטירה הישנה שייכת לאוטו ואמה ומשמשת כמלון. אוטו ואמה מפחדים מערפדים ומכסים את הטירה שלהם בשום ומראות. אל הטירה מגיעים סוף סוף אורחים בשר ודם -התומפסונים ובנם בן ה-13, טוני, חובב מושבע של סיפורי ערפדים.

רודולף נמלט מרוקרי היישר לתוך חדרו של טוני והוא לא ציפה לפגוש בן תמותה!, גם טוני, שפוגש לראשונה ערפד אמיתי, משקשק מפחד. השניים אמנם מבהילים תחילה אחד את השני, אך עד מהרה הם מוצאים מכנה משותף, מתיידדים ומתחילים לסמוך האחד על השני.

במשך היום, טוני מסתיר את רודולף בארון שלו, מונע בנחישות מהוריו לגלות אותו. בלילה מראה לו רודולף את כוחותיו הערפדיים ואפילו לוקח אותו לטיסה- ממש גן עדן ערפדי.

אך הזמן למשחקים נגמר! רוקורי ועוזרו סוגרים עליהם ורודולף חייב למצוא את משפחתו ולשחרר את השבט שלו ממערות הקבורה. טוני נשבע לעזור לו ושני האבירים הליליים מושלכים להרפתקה של חייהם – מלאה בקרבות מצחיקים ומוטרפים, הימלטות בעור שיניהם וערכים משפחתיים – אפילו אם המשפחה היא בעלת שיניים חדות וחיה לנצח.

סרט האנימציה "לעוף עם ערפד" מבוסס על סדרת הספרים של אנג'לה זומר-בודנבורג "הערפד הקטן" שנמכר בלמעלה מ-12 מיליון עותקים ברחבי העולם. הספרים תורגמו ליותר מ-30 שפות ביניהן גם עברית.

כעת הדמויות מגיעות אל המסך הגדול בפעם הראשונה באמצעות אנימציה מרהיבה בבימויים של ריצ'ארד קלאוס וקארסטן קילריץ (שהיה שותף לכתיבת התסריטים של "משפחת אדאמס ו"ביטלג'וס").

סרט נקי ומלא אקשן והומור לכל ילדי המשפחה, מעוטר בדמויות מעניינות ומשעשעות ובסטים מרהיבים.