שחקני מכבי ת"א חוגגים הערב תבוסה
שחקני מכבי ת"א חוגגים הערב תבוסהצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

אדומים מבושה. ניצחון החוץ האחרון של הפועל חיפה על מכבי תל אביב היה אי שם לפני שבע שנים, ב-19 בפברואר 2011. הערב (מוצאי שבת), במשחק הצמרת בין שתי הקבוצות ששועריהן שמרו הכי הרבה פעמים העונה על רשת נקייה זה נגמר בתבוסה עם 0:4 ענק של המכבים מת"א.

עונת 2011 הייתה גם העונה בה ניר קלינגר, מאמן הפועל חיפה כיום וקפטן מכבי תל אביב בעבר, השיג את ניצחונו היחיד על המכבים מת"א, כשזה אימן את הפועל באר שבע. מאז מאזנו מול קבוצתו התל אביבית אותה עוד הספיק להוביל לאליפות בעונת 2002/03 כולל שתי תוצאות תיקו ושבעה הפסדים, השמיני הערב.

אחרי ההפסד המפתיע להפועל רעננה במחזור הקודם, שגרם לה לאבד נקודות חשובות, הגיעו הצהובים מת"א למשחק הצמרת הערב כשהם רוצים להראות שההפסד היה נפילת מתח ותו לא. כמו שהם נראו הערב, נראה שאת המסר הם הצליחו להעביר.

מסכת השערים התחילה בדקה ה-13 כשניק בלקמן נגח לרשת הפועל חיפה לאחר בישול של אבי ריקן. בדקה ה-33 חוסה רודריגס שפתח בהרכב לראשונה לאחר חודשיים כבש את השני לזכות המכבים ובדקה ה-61 הוסיף שער נוסף שהיה הצמד הראשון שלו בקריירה. אופיר דוידזאדה תקע את המסמר האחרון בארון של החיפאים עם שער בדקה ה-82 ופירק את האדומים מהכרמל סופית.

יממה לפני משחק העונה בין הפועל באר שבע לבית"ר ירושלים, חוזרת מכבי ת"א לראשות הטבלה באופן זמני, כשהיא עם נקודה אחת יותר מבאר שבע ושתיים מבית"ר. חיפה? על אף שנותרו עוד משחקים רבים עד לסיום העונה, הפועל חיפה נראית כמו מישהי שיצאה סופית ממאבק האליפות.