המתווה אושר. נתיב האבות
המתווה אושר. נתיב האבותגרשון אלינסון, פלאש 90

הממשלה אישרה בצהריים (ראשון) את קידום התב"ע לבניית 350 יחידות דיור חדשות במסגרת הסדרת שכונת נתיב האבות בגוש עציון.

התב"ע של שכונת נתיב האבות מסדירה למעשה פתרון קבע חלופי, ותאפשר בנייה של 350 יחידות דיור חדשות כפי שבקשה המועצה והתושבים

הממשלה גם אישרה כמתוכנן תקצוב מיידי של בניית שכונה חדשה בחלקה 91 כפתרון זמני לתושבים שבתיהם יהרסו, והעברת פיצויים למשפחות המפונות.

אישור המתווה התאפשר בזכות מאמציהם המשותפים של ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן יחד עם ראש הסגל במשרד ראש הממשלה יואב הורוביץ, רונן פרץ ממזכירות הממשלה, והשרים כחלון, דרעי, בנט ושקד.

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, מסר, "הסדרת נתיב האבות שאושרה היום היא הישג עצום למפעל הציוני ביהודה ושומרון. בעוד ארגוני השמאל הקיצוני והערבים פועלים לעקור ולהרוס, זכינו בסמוך לפורים ל'נהפוך הוא', ונמשיך לבנות ולצמוח כאן בנחלת אבותינו בגוש עציון. הפשע של הריסת הבתים אומנם לא יכופר בבניה חדשה אבל כן תביא תקווה למפעל הציוני בגוש עציון".

תושבי נתיב האבות מסרו בתגובה להחלטת הממשלה, "אנו מודים לראש הממשלה ולשריו ומברכים על החלטת הממשלה שפורסמה היום. החלטה הקוראת להסדרת השכונה, תמיכה במשפחות והכנת תב"ע ל-350 משפחות חדשות שיבנו את ביתם בנתיב האבות. זוהי החלטה חשובה המחזקת את ההתישבות ביהודה ושומרון בכלל ובגוש עציון בפרט. המאבק לא תם והפעילות תימשך עד למימוש ההחלטה בבניה והרחבת ההתישבות נתיב האבות בלב גוש עציון".

השרים בנט ושקד בירכו אף הם על ההחלטה, "הממשלה היום עשתה צעד נכון, ערכי ומוסרי באימוץ הסדרת חלקה 91. תושבי נתיב האבות נפלו קורבן לעתירות של ארגוני שמאל קיצוני. החלטת בג"ץ היתה שגויה ומחובתנו למזער ככל הניתן את הבעייתיות שנוצרה לתושבים. על כל בית שיתפרק בעקבות עתירות של ארגוני השמאל יקום ישוב על פי חוק שלא ניתן יהיה להזיזו".

יו"ר מועצת יש"ע: משפחות נתיב האבות לא עשו רע לאף אחד