נתניהו וארנס
נתניהו וארנסצילום: חיים צח/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק הערב (ראשון) את פרס הדיפלומטיה הציבורית לשר הביטחון לשעבר משה ארנס.

ארנס בן ה-92, חתן פרס ביטחון ישראל, כיהן כשר הביטחון ושר החוץ בממשלות ישראל, שגריר ישראל בארצות הברית, יושב ראש ועדת חוץ וביטחון, וחבר הכנסת מטעם מפלגת הליכוד.

"בסוף השבוע קיבלנו הוכחה נוספת לעוצמת וחשיבות הקשר עם ארה"ב", אמר נתניהו באירוע שהתקיים במשרד החוץ. ''אני מודה מעומק הלב לנשיא טראמפ על הודעתו ההיסטורית שהשגרירות האמריקנית תעבור לירושלים, סמוך למועד חגיגות ה-70 לישראל. זוהי החלטה שנשענת על הכרת המציאות, ובעומק הזכות ובעומק השורשים של העם היהודי בבירת הנצח שלו.

''אני גם בטוח שבעקבות ארה"ב יעבירו מדינות נוספות את השגרירות שלהן לירושלים. היום, כשמדינת ישראל זוכה למעמד חסר תקדים בזירה הבינלאומית, חשוב מאוד להבין את שורשי התהליך, וחשוב לא פחות להצדיע לזכויות הרבות של מישה''.

פרס הדיפלומטיה הישראלית למשה ארנס
פרס הדיפלומטיה הישראלית למשה ארנסצילום: חיים צח/ לע"מ

נתניהו הדגיש, ''אנחנו משכללים ללא הרף את יכולתנו הצבאית-מודיעינית, אנחנו שוקדים ללא הרף על הבטחת יתרוננו הייחודי, ואנחנו מגיבים בנחרצות על כל הפרה של ריבונותנו. מי שפוגע בנו - אנחנו פוגעים בו בעוצמה רבה.

''מישה היקר, זהו רגע של הכרת תודה ציבורית וגם אישית. יצאתי נשכר מהחברות המשותפת שלנו, מהסיוע רב השנים, מהעצה החכמה, מהתבונה הנדירה שדבר לא נגרע ממנה. אמרת לי: 'בכל יום אני מסתכל על מדינת ישראל באושר, כי החלום התגשם'.

''בשמי ובשם אזרחי ישראל - תודה מישה. תודה על תרומתך להגשמת החלום ולעוד הרבה שנים טובות ומספקות. ברכות חמות לקבלת הפרס", הוסיף ראש הממשלה.