סקוט ישראל
סקוט ישראלצילום: רויטרס

השריף של נפת ברוארד בפלורידה, סקוט ישראל, מסרב להתפטר, למרות שאחד – ואולי ארבעה – משוטריו לא תפקדו כראוי באירוע הטבח בבית הספר.

שבעה עשר תלמידים ומורים נרצחו בהשתוללות של צעיר מופרע, ושוטר שהוצב בבית הספר תפס עמדה מחוץ לדלת הבניין ולא נכנס, למרות ששמע את היריות ואחז באקדח שלוף. השוטר גם לבש אפוד מגן. הירי נמשך כשש דקות בסך הכל.

התנהגותו של השוטר – סקוט פיטרסון – תועדה במצלמות ביטחון והוא התפטר מתפקידו. שלושה שוטרים אחרים הגיעו לבניין בית הספר במהלך הירי אך ככל הנראה לא נכנסו פנימה והסתתרו מאחורי מכוניות. עניין זה עדיין נמצא בבדיקה, אמר ישראל. לדבריו, הוא יודע כרגע רק על הימצאותו של פיטרסון ליד הבניין.

בתוכנית ראיונות של רשת CNN אמר ישראל: “זה גורם לי לחוש בחילה, שהיה לנו שוטר שלא נכנס, כי אני יודע שאם אני הייתי שם, אם אני הייתי מחוץ לקיר, הייתי הראשון שהיה נכנס".

המראיין, ג'ייק טאפר, העלה בראיון גם את העובדה שמשרד השריף קיבל 18 שיחות טלפון שהזהירו לגבי היורה, ניקולס קרוז, בתקופה שקדמה לירי. טאפר ציטט ממכתב ששיגר מחוקק ממדינת פלורידה אל מושל המדינה, בו ביקש לפטר את ישראל בשל "אי תפקוד וחוסר יכולת".

"זה היה מכתב מביש, עם מוטיבציה פוליטית”, אמר ישראל, “וכמובן שלא אתפטר".