אבי גבאי על פרשת המסרונים

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, התייחס בישיבת הסיעה היום (שני) לחשיפת ההתכתבות בוואטסאפ בין נציג הרשות לניירות ערך לבין שופטת המעצרים בתיק 4000.

''אמש היינו עדים לפגיעה חמורה בקודש הקודשים של שלטון החוק. הליך משפטי נקי, זכויות ברורות לחשודים ואמון הציבור במערכת, הם היסודות של שלטון החוק", אמר גבאי.

לדבריו, שופטת שמתאמת מעצרים לא תוכל עוד להאריך מעצר לאיש, בדיוק כמו שראש ממשלה עם המלצות על שוחד, לא יכול להמשיך בתפקידו.

"אני סומך על היועץ המשפטי לממשלה ועל נשיאת בית המשפט העליון שיחקרו באופן שקוף. אבל בל נטעה, גם ביום כזה שבו אנחנו מתבוננים שמוטי לסת במסרונים, אסור לנו לשכוח מה הנושא המרכזי. הנושא הוא השחתה כוללת של המערכת.

"סדרת פרשות וחשדות חמורים מאין כמותן, שבהן חשוד ראש הממשלה בקבלת שוחד ב-3 פרשיות ונושאים שלא קשורים אחד לשני. פרשיות שבהן יש הקלטות, עדויות, עדי מדינה ובעיקר שיטה ותכנית כוללת להשתלט על התודעה של אזרחי מדינת ישראל, באמצעות שליטה באמצעי התקשורת בתמורה לטובות והטבות במיליונים על חשבון הציבור.

"פרשות שבהן יש המלצות משטרה ברורות בחקירות שהיועץ המשפטי לממשלה מלווה מקרוב. החשוד המרכזי ושליחיו הרבים, ממשיכים בהתקפה מרושעת על מערכות החוק והשלטון בישראל.

"המצאות ואגדות אינספור שמלהיטות את הציבור. מה יקרה ביום שהיועץ המשפטי יקבל את ההחלטה? איך הציבור יקבל את זה, אם ראש הממשלה טוען שמענים עצורים?".

גבאי תקף, ''את ההתלהמות הנוראה של ראש הממשלה יקח זמן לרפא, אבל אנחנו נעשה את זה ונחזיר את המדינה למסלול. תהיה לנו מדינה שתחזור לעסוק בביטחון, בחתירה לשלום, בחיי האזרחים. לאזרחי ישראל מגיע ראש הממשלה שמתעסק בענייני המדינה, ולא מדינה שלמה שמתעסקת בענייניו הפליליים בראש הממשלה''.

לשאלת ערוץ 7 האם הוא מתנצל על שהשווה את ראש הממשלה נתניהו למחלה, סירב גבאי להביע התנצלות.