נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: הלל מאיר/TPS

הכנסת אישרה היום (שני) את החוק המקנה לשר החינוך את הסמכות לאסור על ארגונים הפועלים נגד צה"ל להיכנס לבתי הספר.

את החוק יזמו שר החינוך נפתלי בנט ויו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי, והוא נולד על רקע הפעילות של ארגון השמאל הקיצוני 'שוברים שתיקה'.

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, אמר לאחר אישור החוק כי "שוברים שתיקה חצו מזמן את גבול השיח הלגיטימי כשבחרו בדרך של הכפשה ושקרים כנגד חיילי צה״ל מעל הבמה הבינלאומית".

"השגיאה של הארגון היא היציאה לחו"ל כדי לבקר משם את מדינת ישראל וצה"ל. רוצים לפעול? תפעלו בתוך הבית. כל עוד הם פועלים בחו"ל כנגד ישראל וצה"ל, אני לא אאפשר את פעילותם במערכת החינוך.
מערכת החינוך אמונה על עיצוב דור העתיד, ואין כל סיבה שקולות מעין אלו יחלחלו אל תלמידי ישראל", הוסיף בנט.

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, אמרה כי "שוברים שתיקה מפיץ שקרים על צה"ל, חייליו ומפקדיו ברחבי העולם. ארגון זה שלא באמת מנסה להתיימר כמתקן עוולות, חותר תחת המדינה ותחת מטרותיה של מערכת החינוך בישראל, אסור שיכנס לכותלי בתי הספר".

"מערכת החינוך שואפת לא רק להישגים לימודיים וציונים של תלמידיה אלא גם בחינוך לערכים , בעידוד לשירות צבאי ולאומי משמעותי, בתרומה למדינת ישראל ושמירה על כבודו ומעמדו של צה"ל ארגון שוברים שתיקה פשוט עושה ההפך", סיכמה מועלם רפאלי.

בארגון 'שוברים שתיקה' מסרו בתגובה כי "כבר שנה וחצי בנט מתברבר באינסוף ניסיונות כושלים לסתום לנו את הפה ולמנוע מאתנו לפגוש בני נוער. מי שפוגע בחיילים הם פוליטיקאים כמו בנט. אנחנו ממליצים לו ונעריו לרדת מהגבעות ולהתחיל להפנים - הדרך היחידה לעצור אותנו היא לסיים את הכיבוש".