רשות הטבע והגנים
רשות הטבע והגניםצילום: יחצ

האביב כבר כאן ורשות הטבע והגנים מוציאה את בית ישראל לשטח תחת הכותרת 'המטמון של הטבע'. המשימה היא חיפוש אוצר והשותף למשחק הגדול הוא גם הפעם החידונאי דן חמיצר עמו שוחחנו ביומן ערוץ 7.

בראשית השיחה אתו שאלנו, בהסתמך על ניסיון השנים הקודמות, עד כמה אנחנו באמת רוצים לקום מהכורסה, לסגור מסכים ולצאת לשטח, וחמיצר משיב באופטימיות: "אנחנו בתקופה נהדרת ומאות אלפים מבקרים בשמורות הטבע והגנים כל השנה וזה נותן עוד מהלך שמביא אנשים לחזור הביתה ובנוסף לומר שהבאנו מטמון הביתה או שלפחות התחככנו בידע ובעניין. זו מטרה בפני עצמה".

בדבריו מתייחס חמיצר לפרסים שממתינים לזוכים בסוף המרוץ למטמון ומציין שמדובר בפרסים גדולים עבור ארבעת המקומות הראשונים - המשפחה שתפתור ראשונה את חידת השטח, תזכה בטיול משפחתי ל 8 ימים בטנזניה, המשפחה שתגיע שנייה תזכה לטיול משפחתי בקראוון מפואר ברחבי הארץ ובציוד טיולים מתנת חברת "קולומביה" וכן כניסה לחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים. המשפחה שתגיע למקום השלישי, תקבל מנוי משפחתי ל-10 שנים.

ואולם הדרך למקומות הראשונים עוברת דרך כתבי חידה הפזורים בשבעים שמורת הטבע שברחבי הארץ. "המשחק מאוד פשוט. נכנסים לאתר רשות הטבע והגנים מקבלים מפה ובוחרים את אחת השמורות ומטיילים בה. קל למצוא אותן. החודש רק החל וכבר יש אלפים רבים בשטח ששולחים לנו תשובות בכל יום".

חמיצר מבהיר בדבריו כי המטמון אינו נמצא פיזית בשטח שכן על מנת לשמור על השמורות אופציית החפירה בשטח ירדה מסדר היום ולמעשה הדברים מתנהלים וירטואלית. "אנחנו שולחים באמצעות כתב חידה, אתה לוחץ על השמורה שאתה מעוניין, מקבל כתב חידה, מגיע לשטח ובאופן די פשוט אתה מבין שאלו שתי המילים שנמצאות שם בקצה העץ, אתה שולח את התשובה ובממשק השמורה מחליפה את צבעה, ואתה מנסה להגיע לארבע שמורות שהצלחת בהן מתוך השבעים. יש מספיק זמן לשם כך וכל מי שיצליח יעלה לשלב הגמר בל"ג בעומר".

בשלב הגמר יתמודדו המתמודדים שהגיעו לשלב זה ראש בראש מול חמיצר עצמו, וכשאנחנו שואלים אם הסיכוי להתייצב ולהצליח מול החידונאי הוותיק קיים בכלל, חמיצר מרגיע: "גדולי הפותרים שלי הם אנשים פשוטים לחלוטין שחושבים בצורה מעט אחרת וכל החכמים הגדולים בדרך כלל התבדו מול הפשוטים, כפי שכינית אותם".

חמיצר מציין כי עד כה כבר למעלה מ-150 הבטיחו את מקומם במעמד הגמר ועל פי ההערכות יגיעו לשלב זה כמה אלפים שיוזמנו לשמורה מסוימת במרכז הארץ והחל מהשעה 10 יתמודדו על ערכת מטמונים ובתום היום הזה יוכרזו הזוכים מעל הבמה.

"זה נורא פשוט וכיף גדול ומשיחות עם האנשים שעושים את זה הם מספרים שהם חוזרים עם ערך מוסף מעבר לכיף הגדול שהיה להם בשמורה".