רבני צהר משיקים מערך כשרות

ארגוני 'צהר' ו'השגחה פרטית' קיימו ביניהם בחודשים האחרונים מו"מ בעידודם של גורמים בתעשיית המזון וההסעדה, אנשי ציבור וקרנות התומכים בפתיחת שוק הכשרות לתחרות.

במסגרת ההבנות שהושגו, יעברו לידי מערך הכשרות החדש 'צהר פיקוח מזון' הידע המקצועי, צוות המשגיחים ועשרות בתי העסק הנמצאים כיום תחת פיקוח של 'השגחה פרטית'.

כפי שכבר פורסם אתמול (שני), ראש מערך הכשרות של 'השגחה פרטית', הרב אורן דובדבני, יעמוד גם בראש מערך הכשרות החדש של ארגון רבני 'צהר'.

השקת מערך הכשרות של 'צהר' התאפשרה הודות לפעילות בשטח מטעם 'השגחה פרטית' ולפסיקת בג"ץ מספטמבר 2017 בעניין התעודות שהנפיק הארגון.

מערך הכשרות של 'צהר פיקוח מזון' צפוי להרחיב את מערך הכשרות הקיים של 'השגחה פרטית', ולהוות תוך שנים ספורות גורם משמעותי שיחלוש על חלק ניכר מ-15,000 העסקים הכשרים בישראל, ויפנה גם לעסקים שכיום אינם כשרים.

העברת השרביט בין הארגונים כבר החלה, ותושלם בימים הקרובים עם מעברם של עשרות המסעדות והמלונות שנמצאים כיום תחת פיקוח של 'השגחה פרטית' לידי מערך הכשרות החדש.

הרב אהרון ליבוביץ ומנכ"לית 'השגחה פרטית' אילה פלק ילוו את התהליך עד להשלמתו, אך בסופו לא ימשיכו אל המערך החדש של 'צהר'. עם השלמת האקזיט ארגון 'השגחה פרטית' יחדל מהתעסקות בפיקוח כשרות, אך ימשיך בפעילותו בתחומים אחרים.

הרב ליבוביץ אמר כי "מונופול הכשרות גוסס, והמאבק למען תחרות בתחום - הוכרע. הכניסה של רבני 'צהר' לתחום הכשרות, ובפרט ההתבססות שלהם על הקרקע שאנחנו ב'השגחה פרטית' הכשרנו, מעבירה מסר חד וברור בכל הנוגע לעתיד שירותי הדת בישראל.

''יש כאן בשורה גדולה עבור שומרי הכשרות ועבור הציבור כולו - שבמשך עשורים מימן בלית ברירה את העלויות הכבדות של מונופול כשרות כושל. היום זה כבר ברור: תחרות בכשרות תיטיב עם הכשרות, ותחרות בשירותי הדת תיטיב עם הדת", הוסיף ליבוביץ.