סיום מסכת בצה''ל
סיום מסכת בצה''לצילום: עמותת צל"ש

ביחידות קרביות רבות בצה''ל מתקיימים לאחרונה סיומי מסכת גמרא, המלווים בשמחה וריקודים ובהשתתפות כלל החיילים - דתיים וחילונים.

תופעה זו היא פרי עמלה של עמותת צל"ש שרק לאחרונה קיימה אירוע שבמהלכו נרשמו 500 סיומי מסכת.

בשבועיים האחרונים נערכו כ-50 סיומי מסכת, בין היתר בסוף מסעות הכומתה בכפיר, נח"ל, צנחנים, גולני, גבעתי וגם בסוף קורס מ''כים וקורס מט"קים שהיה בשבוע שעבר.

סיומי מסכת נערכו גם במוצבים, בסוף קורס קצינים, ואפילו בסיום תעסוקה מבצעית של חיילי מילואים.

במסגרת מפעל הלימוד וסיומי הגמרות של עמותת צל"ש, חולקו למעלה מ-50,000 חוברות של 'גמרא כיס' עם פירוש ולמעלה מ-5,000 חיילים לומדים מהגמרות הללו.

בנוסף, ישנם מאות חיילים מכל החטיבות והיחידות בצה"ל שמחלקים ביניהם את דפי המסכת וכל חייל שמעוניין מקבל על עצמו אחריות על דף אחד של גמרא. כך נערכו כבר למעלה מ-530 סיומי מסכת של חיילים בכ-70 בסיסים ומוצבים שונים בארץ - תופעה שטרם היתה כמוה בצה"ל.

יו"ר עמותת צל"ש, פרץ איינהורן, אמר כי "היום כבר אין ויכוח על הצמא האדיר בקרב החיילים הדתיים להתמיד בלימוד תורה לאורך כל השירות, והוכחנו בצל"ש שהדבר אפשרי.

''עוד ראינו לאור הצלחת כנס המתגייסים, שיש צורך עז בקרב צעירים דתיים להבטיח הווי תורני בשירות הצבאי עוד לפני הגיוס, ולכן החלטנו להרחיב את פעילותנו גם בהכנת מלש"בים דתיים לשירות תורני משמעותי''.

הוא סיפר כי ''בימים אלו אנחנו עובדים על כנס מתגייסים נוסף לאלפי תלמידי תיכונים ומקיפים דתיים שלא ממשיכים למסגרות המשך תורניות (מכינות או ישיבות הסדר) ומשובצים כבר לגיוס אוגוסט הקרוב. חשוב להעביר את המסר לאותם מתגייסים שצל"ש תשמח ללוות, לעודד ולתמוך בהם לאורך כל השירות הצבאי הארוך והעמוס אתגרים פיזיים, נפשיים, מנטליים וכמובן רוחניים''.

צילום: עמותת צל"ש