קניות באינטרנט
קניות באינטרנטצילום: ISTOCK

הדרך לעשות קניות באינטרנט עוברת בהרשמה לאתרים, חיפוש מוצרים ובדיקות שונות. רוצים גם כן לנצל את היתרונות של העולם המקוון? הנה המדריך שיעזור לכם

לפי סקר שערכה חברת איביי בחודש נובמבר 2017, מעל 93% מהישראלים עושים קניות באינטרנט. מקרב אלו שכבר העבירו את הארנק הדיגיטלי שלהם למרחב המקוון, 24% נוהגים לעשות את זה לפחות פעם בשבוע, 48% מסתפקים בפעם בחודש וכל השאר בתדירות נמוכה יותר. הנתונים שצפויים להגיע לגבי הרגלי קניות ב-2018 לא צפויים להיות שונים והמעבר לאינטרנט חוצה יבשות, מדינות וגילאים.

מצד שני, לא כולם יודעים איך לעשות קניות באינטרנט וכיצד לנצל את האתרים השונים על מנת לחסוך בהוצאות. הפתרון הוא להכיר את המדריך הבסיסי ועם הזמן לצבור מספיק מיומנות לקניות של כל סוגי המוצרים במחירים זולים ובאופן נוח, בטוח ונגיש.

למה להירשם ואיך מחפשים מוצרים?

בשלב הראשון כדאי להירשם לאתר האינטרנט שבו מתכננים לבצע את הרכישה. הרשמה לאתר עוזרת לעקוב אחר ההזמנות, לקבל עדכונים ולאחר מכן לבצע שינויים. בנוסף, בחלק מהאתרים תאפשר הרשמה לבצע שמירת פריטים ברשימות ממוינות ולחזור אליהן בעתיד על מנת להקל על הרכישה והבחירה.

הפרטים שלגיטימי לדרוש לצורך הרשמה הם שם, שם משפחה, כתובת דואר אלקטרוני וסיסמא. לאחר ההרשמה מקבלים במייל את האישור וגם קישור להפעלת החשבון. מנגד, אתר אינטרנט לא אמור לבקש מכם פרטי כרטיס אשראי או פרטים אישיים אחרים לפני שביצעם רכישה וגם אין סיבה למסור אותם.

לאחר ההרשמה ניתן לעבור לשלב המעשי של חיפוש והשוואת מוצרים. אפשרות אחת היא לפתוח כל קטגוריה שנמצאת בראש העמוד ולראות מה היא מציעה. זה מתאים למי שמכיר את ההבדלים בין הקטגוריות, יודע מה הוא רוצה ומעוניין להתרשם באופן כללי מסוגי הפריטים והמוצרים.

אפשרות שנייה היא להקליד את שם המוצר הספציפי בשורת החיפוש, וכדאי להישאר ממוקדים על מנת לקבל תוצאות טובות. בנוסף, ניתן לצמצם את כמות הפריטים המוצעת לאחר החיפוש באמצעות הזנת נתונים של הפריט או הגבלה של סכום הרכישה.

לא רוכשים לפני שבודקים

רוב האנשים שעדיין לא התנסו בקניות באינטרנט מעידים על חשש ממסירת פרטי כרטיס האשראי. הפתרון לזה הוא לבצע כמה בדיקות מקדימות ובעיקר לבדוק את רמת האמינות של האתר. כמו כן, תמיד רצוי לתת עדיפות לאתרים גדולים של חברות מוכרות ולאסוף המלצות אובייקטיביות מחברים, קרובים ובני משפחה.

במידה ומדובר באתרים ישראליים, עליכם לבדוק את עלויות המשלוח ואת מדיניות הביטולים וההחזרה. מנגד, באתרים בחו"ל רצוי שתבדקו האם מתבצעים משלוחים לארץ, מה שיעור ההמרה ממטבע זר, האם קיימים תשלומים נוספים על מכס ומסי קנייה ומה תאריך האספקה. לבסוף, יש לבדוק האם ניתן לשלם רק באשראי או גם בשירות ארנק וירטואלי כמו פייפאל.