כדורסל (ארכיון)
כדורסל (ארכיון)ישי קרוב

המספרים מספרים. ליגת הכדורסל של החמ"ד צוברת תאוצה ומתקרבת בימים אלה אל קו הסיום שלה - אל ההכרזה: מיהי אלופת החמ"ד הראשונה בכדורסל?

בכדי להבין את כל העניין הרב סביב ההצלחה האדירה של הליגה התחרותית, נעזר במספרים. אבל עוד לפני כן - רקע.

בניגוד לאליפות הישיבות המתקיימת בכל שנה בגבעת וושינגטון, ליגת הכדורסל של החמ"ד היא ליגה בה משתתפות כל הישיבות התיכוניות והתיכונים הנמצאים בחמ"ד, החינוך הממלכתי-דתי שבמשרד החינוך. בניגוד לאליפות המתקיימת בגבעת וושינגטון, באליפות הכדורסל של החמ"ד זמן המשחק הוא ארוך יותר, שיטת המשחקים שונה וצוות השיפוט שלה מורכב משופטים בעלי ניסיון רב החברים באיגוד השופטים המקצועני.

בשנה שעברה התנהלה ליגת הכדורסל של הישיבות התיכונית באופן פרטי על ידי חברת אפיק כשזו כללה רק 16 קבוצות מהמרכז. בחמ"ד החליטו לקחת את ההגה לידיים ולנווט את ההצלחה אל מחוזות רבים, רחוקים ומגוונים, כיאה למגוון הרב של בתי הספר בחמ"ד. לקחו והצליחו.

אם בשנה שעברה היו 16 קבוצות מהמרכז - השנה, זו השנה הראשונה של הליגה תחת החמ"ד שיחקו 30 קבוצות מהצפון ועד הדרום, ממעלות וטבריה עד אשדוד.

אם בשנה שעברה 16 הקבוצות הכילו מעט מאוד שחקנים, השנה לקחו חלק פעיל בליגת הכדורסל הראשונה של החמ"ד לא פחות מ-450 שחקנים בכיתות י'-י"ב.

אם בשנה שעברה שיטת החלוקה למשחקים הייתה בדומה לליגה, בחמ"ד החליטו שלאור הביקוש הגדול והרצון שלא להכביד על בתי הספר המשתתפים בליגה, לחלק את הליגה כולה לארבעה אזורים על פי שיוך גיאוגרפי. בכל מחזור כל קבוצה שיחקה כמה משחקים באותו יום, כדי לנצל את היום ולאחר המחזור השני עלו המנצחות בכל בית למאבק על ראשות האזור, ומשם לחצי הגמר עד לגמר הגדול שיתקיים ביום שלישי הבא.

יש לציין כי אל משחק הגמר שיתקיים בעירוני ט' שבתל אביב בין תיכון חמ"ד הימלפרב ירושלים לבין ישיבת חמ"ד בנ"ע שדה יעקב, נרכשו כבר כל הכרטיסים. ללמדכם עד כמה מרתק, מעניין ומושך אליו המונים הכדורסל של החמ"ד.