איילת שקד ואסתר חיות
איילת שקד ואסתר חיותצילום: הלל מאיר/TPS

שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות החליטו הבוקר (רביעי) כי השופטת רונית פוזננסקי-כץ תעמוד לדין משמעתי בגין התכתבויותיה בווטסאפ עם התובע מהרשות לני"ע שעסק בפרשת בזק.

שקד וחיות למדו את ההחלטה שניתנה אתמול על-ידי נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס פרופ' אליעזר ריבלין, בעניינה של פוזננסקי-כץ.

הנשיאה והשרה החליטו לקבל את המלצת הנציב להעמיד את השופטת לדין משמעתי. על כן, שרת המשפטים תגיש בימים הקרובים לנשיאת בית המשפט העליון קובלנה משמעתית על השופטת.

לאחר הגשת הקובלנה תפעל הנשיאה למינוי הרכב בית הדין המשמעתי שידון בקובלנה בהתאם לסדרי הדין הקבועים בחוק ובתקנות. לאחר הגשת הקובלנה תוסיף נשיאת בית המשפט העליון ותקבל החלטה בעניין השעייתה של השופטת עד למיצוי ההליך המשמעתי בעניינה.

באשר לכשלים המערכתיים שאליהם התייחס הנציב בהחלטתו, סוגיה זו נבחנת על ידי נשיאת בית המשפט העליון והיא מתכוונת לגבש בהקדם נוהל מתאים שיענה עליהם ויפורסם לציבור.

שקד: "שופט שסרח - לא יישאר שופט"

אתמול אמרה השרה שקד כי היא מייחסת משקל רב לדוח של נציב התלונות על השופטים, השופט בדימוס אליעזר ריבלין, בנוגע לפרשת השופטת רונית פוזננסקי-כץ.

"אני מאוד סומכת על השופט ריבלין. הוא אדם דקדקן ולא סתם ביקשנו ממנו לברר את הסיפור. הוא השתמש גם בחקירה של ערן שחם בנציבות. הוא לא תשאל רק את השופטת, הוא תשאל גם את נציגי להב 433", אמרה שקד בוועידה הלאומית לאנרגיה של המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה בתל אביב.

"כשפורסמו כל העובדות התמונה השתנתה קצת", הודתה השרה שקד. "אני רוצה קודם כל ללמוד את העובדות, להכיר את הפרטים, ואחר כך הכול פתוח. מה שצריך לעשות נעשה. מאז התקרית דיברתי עם כמה שופטים בהווה ובדימוס ופרקליטים, הם אמרו לי שבוודאי שמסתמסים על מנת לתאם, גם השופטת הזו וגם אחרים שאין להם עוזרים והם עושים בעצמם את התיאומים. אבל לדבר על מספר ימי המעצר זה דבר שלא צריך לעשות".