#איזו_מין_תחפושת
#איזו_מין_תחפושתצילום: שירת גולדשטיין

רק שלפעמים המשאלות האלה מתנפצות כשמגיעים לחנות התחפושות. התלבושות שממתינות שם לבנות - שוטרת, אחות, מלצרית או טייסת - לא דומות בכלל למדים שלובשות נשות המקצוע בחיים האמיתיים.

התלבושת שמונחת על הקולב היא חשופה ופרובוקטיבית, מבקשת להבליט את הגוף של הבת ולא את היכולות שלה. פרט לכך, התחפושות האלה מתעלמות מן העובדה שמדובר בילדות. הן מלבישות עליהן שדר מיני שלא שייך אליהן ולא שייך בכלל.

במחלקת הבנים, אגב, המצב שונה לגמרי. שם שוטר הוא שוטר, חייל הוא חייל וגם חתול הוא חיה חמודה ותו לא. זהו גלגל שמניע את עצמו. חברות התחפושות מייצרות, ההורים קונים כי זה מה שיש, ובשנה הבאה הביקוש כבר תואם להיצע. כך מתרגלים לעיוות.

בשבועות האחרונים יצאנו כמה נשים דתיות בקמפיין שקראנו לו "איזו מין תחפושת". הקמפיין, שהחל בפייסבוק, הגיע מהר מאוד לאתרי אינטרנט, לתוכניות טלוויזיה ולראיונות ברדיו. לשמחתנו הרבה נשים וגברים, חילוניים ודתיים, הצטרפו אליו. כולם אמרו יחד: עד כאן. לא לתחפושות האלה ולא למה שהן משדרות. כן לתמימות של פורים וכן להערכת בנות על פי מה שהן, מציאות שאמורה להתקיים בעולם בלי מסכות.

האם הקמפיין השפיע על יצרניות התחפושות? זאת נדע רק בשנה הבאה. אנחנו כן יודעות שכבר השנה הוא עורר שיח בבתיהן של משפחות רבות.