טנקים
טנקיםדובר צה"ל

איגוד ישיבות ההסדר מבהיר היום (רביעי) כי לוחמי השריון שסירבו לצאת לקורס מפקדי טנקים במחאה על שילוב נשים בקורס, הם אינם תלמידי ישיבות הסדר.

''איגוד ישיבות ההסדר אינו מכיר חיילי הסדר שקשורים לאירוע", נמסר מהאיגוד, שם אומרים כי הקורס מתקיים בהפרדה מלאה, בתיאום ולאור הנחיות מפורטות של קצין שריון ראשי והרב הצבאי הראשי.

''איגוד ישיבות ההסדר מחזק את ידי הרבנות הצבאית בכלל - ואת הרב הראשי לצה''ל בפרט, כסמכות הלכתית ממלכתית בצה"ל, ומודה לקצין השריון הראשי על מעורבותו האישית", נאמר בהודעת האיגוד.

כאמור, בגלי צה''ל דווח הבוקר על מספר לוחמים דתיים מחטיבת השריון 188 המסרבים לצאת לקורס מפקדי טנקים למרות שהוצע להם, במחאה על שילוב נשים בקורס שיחל בחודש מרץ.

הלוחמים חוששים ששילוב הנשים בקורס, על אף שיתקיים בהפרדה מלאה, יפגע ברגשותיהם הדתיים.

נציין כי בשנה וחצי האחרונות בוחנים בצה''ל את שילוב הנשים כלוחמות טנקים במשימות להגנת הגבולות של ישראל. החיילות הראשונות בקורס מפקדי טנקים יתחילו את הכשרה כבר בעוד כשבוע, במסגרת נפרדת לבנות בלבד.

מדובר צה''ל נמסר כי ''ההכשרה נבנית בצורה מתואמת למשימת הגנת הגבולות ולא תכלול תרגול של צוות מעורב על מנת לבחון את היעילות המבצעית של צוות מגדרי של לוחמות. הכשרת הלוחמות מתנהלת במקביל להכשרות השריון הסדירות וללא השפעה עליהן".