יוגב: לא אוכל במסעדה עם כשרות צהר

ח"כ מוטי יוגב מסתייג היום (שני) ממערכת הכשרות האלטרנטיבית עליה הכריז ארגון רבני צהר.

"אני לא אוכל במסעדה עם כשרות של צהר", מצהיר יוגב בשיחה עם ערוץ 7 ומוסיף, "אני אוהב את רבני צהר ואני חושב שהם עושים דברים גדולים, יחד עם זאת אני חושב שהפעם הם יצאו החוצה. אם יש צורך לתקן את הסטנדרטים אזי את כל זה צריך לתקן מבפנים".

לדבריו, "כוונותיהם רצויות, הם רצו לתקן, אבל מעשיהם אינם רצויים. זאת משום שיש רבנות ממלכתית בישראל. יש לנו ראש ממשלה אחד, בית משפט אחד, רמטכ"ל אחד ורבנות ראשית אחת.

יוגב גורס כי יש לפעול בממלכתיות ולתקן את המערכות מבפנים ולא באמצעות צעדים חיצוניים. "

יש חוק ויש כשרות בסיסית אחת. מי שמחמיר אוכל בד"ץ אבל כהכשר על גבי הרבנות הראשית. אם צהר יפעלו כך, אוכל את הכשרות שלהם. כשהם באים לייצר מועדוני כשרות בנפרד, היהודי הפשוט לא ידע להבדיל אם זה מפוקח לפי צהר או לפי רפורמים. זו החלטה מסוכנת שתפגע בכשרות, באחדות ישראל ובמעמד הרבנות הראשית".

ח"כ יוגב מתייחס גם להחלטה לדחות את הריסת שכונת 'נתיב האבות'. "החלטת בג"ץ צודקת, אבל מתקנת רק בחלקה את הנזק שיצר בג"ץ בהחלטתו על הרס הבתים. צריך לחזק את ידי המתיישבים - בעוד שלוש שנים נראה שם יישוב גדול חדש. כל גורמי השמאל שינסו לעקור - דווקא יחזקו".

הוא גם אינו מתרשם מהקרב הפוליטי סביב חקיקת חוק הגיוס. "אני מציע לחרדים לא לעלות על עצים גבוהים. גם שר הביטחון מכיר בלימוד התורה ולא יחפש התנגשויות, אלא ירצה למצוא דרך שתאשר את לימוד התורה בערך ואת לומדי התורה כדחויי שירות אבל לא כפטורים ממנו".