שחקני ישיבת חמ"ד בנ"ע שדה יעקב. בדרך לאליפות?
שחקני ישיבת חמ"ד בנ"ע שדה יעקב. בדרך לאליפות?צילום: רועי ולד

על פי האגדה, כריסטופר קולומבוס גילה את יבשת אמריקה במקרה. על פי המסופר, הספן האיטלקי שהיה בשירות ספרד חשב שמצא את הנתיב הימי להודו, מה שלימים התגלה כיבשת אמריקה היא ארצות הברית.

בדומה לקולומבוס, גם קבוצת הכדורסל של ישיבת חמ"ד בנ"ע שדה יעקב הגיעה אל שיאה במקרה.

פיינליסטית ליגת הכדורסל של החמ"ד מהצפון, ישיבת חמ"ד בנ"ע שדה יעקב, מגיעה לגמר הליגה כבר בעונתה הראשונה ומקווה לזכות כבר העונה ולהניף את הצלחת.

הדרך של הקבוצה אל הגמר התחילה בכלל ממודעה באחד מעלוני השבת. תלמידי הישיבה סיפרו לערוץ 7: "הקבוצה הוקמה לאחר שאחד התלמידים ראה מודעה באחד מעלוני שבת ומיד הציע להנהלה להצטרף לליגת הכדורסל החדשה של החמ"ד, שלראשונה בהיסטוריה איפשרה לכלל הישיבות התיכוניות והתיכונים הדתיים להתחרות תחת קורת גג אחת. ההנהלה תמכה ברעיון ועזרה לנו להגשים את החלום".

אמנם על הקבוצה אחראי המורה לספורט הותיק של הישיבה מהצפון, יאיר הראל, אך למעשה מי שמאמן את הקבוצה הוא לא אחר מאשר שחקנה של הקבוצה, ישע דודאי, המשמש גם כקפטן הקבוצה וכוכבה הבולט, זאת להבדיל משאר קבוצות הליגה.

התלמידים מספרים כי דווקא העובדה הזו, שחברם לקבוצה הוא המאמן גורמת להם לשחק ביתר התלהבות וללא כל התקטנות על דקות משחק ומריבות.

הקבוצה מורכבת מ-5 תלמידי כיתה י' ומ-7 תלמידי כיתה י"ב המשחקים בליגות של איגוד הכדורסל, משמע שחקנים מקצועניים. לכו תדעו, אולי מהקבוצה מהישיבה מהצפון ייצא שחקן נבחרת ישראל הבא.

אחת מהחוויות הזכורות לטובה במיוחד של תלמידי ישיבת חמ"ד בנ"ע שדה יעקב ממשחקי ליגת הכדורסל של החמ"ד, מגיעה ממשחק חצי הגמר, שהתקיים אמש, שם פגשו אלה את אלופת העונה שעברה - ישיבת גבעת שמואל באולמה הביתי.

על אף המרחק הרב, לא פחות מ-100 אוהדים הטריחו את עצמם מהצפון הרחוק אל גבעת שמואל בכדי לעודד ולדחוף את קבוצתם שלהם, ולדברי התלמידים הם אלה שעזרו לנצח את המשחק כשכבר ברבע הראשון הובילו בהפרש 10 נקודות, ולמרות קאמבק נהדר של גבעת שמואל שהורידה את ההפרש ל-2 נקודות, ניצחו החבר'ה מהצפון בתוצאה 56:49.

כעת, מגיעה הקבוצה אל הגמר כשהיא מושלמת ללא הפסדים ומקווה להשלים את המשימה ולזכות באליפות. מבחינת תלמידי הישיבה הצפונית, ההעפלה לגמר ליגת הכדורסל של החמ"ד שתתקיים ביום שלישי הבא באולם עירוני ט' שבתל אביב, רחוק מהישיבה, היא דבר יפה, אך הם רוצים ללכת עד הסוף.

אוהדי ישיבת חמ"ד בנ"ע שדה יעקב
אוהדי ישיבת חמ"ד בנ"ע שדה יעקבצילום: רועי ולד