פורים
פוריםצילום: משטרת ישראל

לא היו ימים עליזים לישראל כימי הפורים, אבל אצל הפוליטיקאים כל השנה פורים.

כשהמטרה מקדשת את כל האמצעים הם הופכים עורם לפי העניין, המקום, הזמן ודעת הקהל ונודדים מתחפושת אחת לרעותה.

המתחפש הראשון הוא יו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן. עד לא מזמן הוא היה עסוק עם ערביי ישראל. הלם בהם בכל הזדמנות הניקרית לדרכו ועשה עליהם הון פוליטי. לאחרונה הוא התקנא במספרים המנצחים של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ולאור מספריו הצוללים בכל סקרי דעת הקהל ואימץ את החרדים לחיקו.

אחרי חוק המרכולים עליו קידש מלחמה פומבית לפני החקיקה ואחריה תוך ירידה לאשדוד בעיצומה של השבת, הוא פתח במלחמת קודש נגד חוק הגיוס ומעלה מידי יום על מזבח הטוויטר את הציוץ היומי נגד החרדים. כל עוד סקרי העומק בקרב האלקטורט שלו יצדיקו את תחפושת יאיר לפיד - הוא ימשיך לככב עמה.

על תחפושת 'איש ימיני' מתקוטטים יאיר לפיד ואבי גבאי. הראשון אינו בוש לעשות מעשי ביבי ולהעלות מעת לעת את ירושלים המאוחדת על ראש שמחתו. הוא אינו מסתפק בכך ומבהיר כי פינויים המוניים בממשלתו החלומית - לא יהיו ומבהיר כי בסך הכל הוא רוצה "להתגרש כהלכה" מאוכלוסיה הפלסטינית.

על רקע המספרים הצוללים של המחנה הציוני נודדת שנתו של אבי גבאי והוא מבקש להביא לפניו את ספר הזיכרונות בו הוא נזכר שבעבר הצביע בכלל למפלגה ימנית והוא בכלל הימין הישראלי השפוי.

במסגרת תחפושת איש הימין הוא יוצא בהצהרות לפיהן לא יפנה יישובים במסגרת הסכמי שלום ומוכן להסיר את טבעתו של יצחק רבין ולטעון כי השמאל שכח מהו להיות יהודי. איש יהודי כבר אמרנו.

גם אושיות הצדק ואנשי אכיפת החוק והסדר אימצו לעצמם תחפושת משלהם.

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, שעד לא מזמן ידע פרגמטיות מהי ובפרשת המעונות של שרה נתניהו לפני שנה וחצי סירב בהגינות לפרסם המלצות משטרה בטענה כי אין להם ערך משפטי אלא ציבורי בלבד, התחפש השנה לאיש שמאל רודף שלטון ימין ובשם הצדק הצרוף עושה כל שביכולתו להביך את ראש ממשלת הימין בישראל.

היועץ המשפטי לממשלה הלך דווקא על סימני החג תחת מזל הדג. בשל היותו האיש שמחזיק את גורלו של נתניהו בידיו, הוא ממלא פיו מים ושותק כדג. האווירה הציבורית מורעלת נגד ראש הממשלה, התקשורת צולבת את נתניהו השכם והערב, מפכ"ל המשטרה מתדרך ומתראיין, אולם מנדלבליט שותק כדג.

ונקנח בראש הממשלה שסיגל לעצמו מגינוני מרדכי. הוא אמנם לא כורע ולא משתחווה ללחצי האופוזיציה אך הוא למד להקשיב לשותפיו הקואליציונים. להקשיב לימין כשהוא כאוב ומצולק, להקשיב לחרדים כשהם מבקשים למלא את ההסכמים הקואליציוניים, ליטול עצה ממשה כחלון וללמוד את גחמותיו הסבוכים של אביגדור ליברמן.

והעיקר שיהיה לכולנו פורים שמח ועליז!