בית המשפט העליון
בית המשפט העליוןצילום: דוד ועקנין, פלאש 90

העוזרים המשפטיים לשופטים הודיעו למנהל הנהלת בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר, ולממונה על השכר באוצר, ערן יעקב, כי לאור כישלון המשא-ומתן עמם, הם יפתחו בשביתה ללא הגבלת זמן החל מיום ראשון הקרוב עד להגעה להסכם עקרונות קיבוצי.

במכתבם אל מנהל הנהלת בתי המשפט והממונה על השכר באוצר, כתב ועד העוזרים המשפטיים לשופטים כי "לאחרונה קיימו נציגי ההסתדרות, הנהלת בתי המשפט ומשרד האוצר הליך גישור בן חודשיים. זאת, לאחר 9 שנים רצופות של מאבק להסדרת תנאי ההעסקה של העוזרים המשפטיים, ושבמהלכם ידעו הצדדים הליכים משפטיים; שביתה וצעדים ארגוניים; גרירת רגליים מתמשכת מצד הנהלת בתי המשפט בהסדרת תנאי ההעסקה; ואף משא-ומתן שהתנהל בעקבות פסק דין של בית המשפט העליון בשבתו כבית דין גבוה לצדק.

"לדאבון הלב, גם הליך גישור זה לא הוביל לתוצאה המיוחלת של הסכם עקרונות קיבוצי להעסקת העוזרים המשפטיים בשירות המדינה. הפערים בין הצדדים הם עדיין משמעותיים, ואנו מצויים במבוי סתום".

כיום מועסקים 650 עוזרי שופטים, רובם נשים, ותפקידם לסייע בניסוח החלטות ופסקי דין, בניהול תיקים ובכתיבת חוות דעת משפטיות.

העוזרים מועסקים בחוזים אישיים המתחדשים מידי שנה, ועבודתם מוגבלת לתקופה של ארבע שנים עם אפשרות הארכה של שנתיים נוספות, כאשר בתום התקופה הם מפוטרים - ללא קשר לתפקודם המקצועי.