התפרעויות ביו"ש
התפרעויות ביו"שצילום: נאסר איסתאח, פלאש 90

ארגון השמאל הקיצוני "יש דין" מפיץ ביממה האחרונה סרטון שבו נראה שוטר מג"ב משליך רימון הלם אל עבר זוג פלסטינים שנשאו עמם תינוק בכפר בורין הסמוך לשכם.

השוטרים הגיעו למקום בעקבות הפרות סדר. בתיעוד נראה זוג עם תינוק נמלט מהבית ושוטר שמשליך לעברם רימון הלם. בסרטון נראים השניים רצים במורד שביל כשהתינוק על ידיהם ורימון ההלם שמתפוצץ בסמוך לרגליהם גורם להם להאיץ את קצב מנוסתם.

ממשטרת ישראל נמסר: "הסרטון מציג תמונה חלקית וערוכה. במהלך הפרות סדר אלימות שהתפתחו במקום וכפי הנראה ירדו 'בעריכה'. עשרות מתפרעים יידו אבנים לעבר הלוחמים בקרבת הבית ובסביבתו. בשלב מסוים ביקש אמבולנס של הסהר האדום ממפקד הכוח לפנות אדם מהבית שבקרבתו התפרעו הפלסטינים, וזה נענה לבקשתו ואפשר את פינויו המידי חרף הפרת הסדר האלימה והפעילה באזור".

עוד נמסר כי "בזמן הפינוי, הבחין הכוח בשני חשודים שמנסים להימלט מהמקום בו התגודדו עשרות המתפרעים זמן קצר קודם לכן, ובתגובה אחד הלוחמים השליך לעברם רימון הלם יחיד. הפלסטיני נמלט מהזירה עם גבו ללוחמים ולכן לא יכלו לראות כי הוא נושא תינוק בידו. ריצה כזו אופיינית לאותם מתפרעים המיידים אבנים לעבר הלוחמים תוך שהם מסכנים את חייהם ומנסים להימלט מהמקום במטרה לחמוק ממעצר בכל מחיר. למותר לציין כי אילו היו הלוחמים מבחינים בתינוק בוודאי שהיו פועלים בהתאם".