נתניהו: "אין סיבה לבחירות מוקדמות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הלילה (ראשון) לארצות הברית שם ינאם בכנס אייפא"ק היהודי ויפגש עם נשיא ארצות הברית טראמפ.

טרם המראתו התייחס נתניהו להערכות לפיהן יוקדמו הבחירות, "אין סיבה שנלך לבחירות מוקדמות ועם רצון טוב זה לא יקרה". נתניהו הוסיף כי הוא מקווה שלשותפיו לקואליציה יש רצון טוב ואמר "הממשלה הזאת אפילו יכולה לכלות את ימיה בתאריך הנקוב ב-2019".

נתניהו התייחס לנאומה של השרה רגב בו כינתה את היועמ"ש והמפכ"ל "בגתן ותרש" ואמר, "לא שמעתי על דברים כאלה. אני מסופק אם יש כוונה אמיתית מאחורי זה".

רגע מיוחד נרשם בפמליית ראש הממשלה שהייתה על המטוס. רגע לפני ההמראה לוושינגטון העניק ראש הממשלה לרעייתו שרה זר פרחים לכבוד יום הנישואים ה-27.

נציין כי אמש (מוצאי שבת) דווח בחדשות 2 כי בצל המשבר סביב חוק הגיוס, מעריכים גורמים בכירים בקואליציה כי אם לא יקרה דבר לא צפוי, ישראל תלך לבחירות בחודשים הקרובים. על פי הדיווח מאחורי הקלעים יש ניסיונות לפתור את המשבר, אבל ייתכן שאזרחי ישראל ילכו שוב לקלפיות - כבר ביוני 2018.

ביום חמישי שוחח שר האוצר כחלון עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושיגר אולטימטום. לדבריו, אם תקציב המדינה לשנת 2019 לא יאושר תוך שבועיים, הוא יפרק בעצמו את הממשלה ללא קשר לחרדים.

שרת התרבות והספורט מירי רגב שיגרה מסר לשותפים בקואליציה על רקע משבר חוק הפטור מגיוס, והזהירה, "אם תכפו עלינו בחירות אני אומרת לכם - יש רק מפלגה אחת בקואליציה שאין לה כל סיבה לחשוש מבחירות. קוראים לה הליכוד".