להטיל סנקציה הולמת. ח"כ יואל חסון
להטיל סנקציה הולמת. ח"כ יואל חסוןצילום: יח"צ

יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה, ח"כ יואל חסון, הגיש הבוקר (ראשון) תלונה לועדת האתיקה בעקבות "נאום בגתן ותרש שנשאה אמש שרת התרבות והספורט מירי רגב

"התבטאויותיה של השרה רגב מהוות השתלחות קשה וגסה בשלטון החוק של מדינת ישראל", טען חסון על הגשת התלונה.

לדבריו, "שופטים, חוקרים, יועצים משפטיים ואנשי שלטון החוק אינם אויבים או בוגדים, ובטח שאינם שותפים לקנוניה 'להפיל ראש ממשלה מכהן'".

ח״כ חסון הוסיף, "הציבור עייף מההצגות של מירי רגב, ששוכחת כל פעם מחדש שהיא שרה בישראל ולא טוקבקיסטית. על כן אבקש מועדת האתיקה להטיל על השרה רגב את הסנקציה ההולמת את חומרת דבריה".

נזכיר כי בנאומה אמש באירוע "המשתה של רגב" בראשון לציון, השוותה רגב בין בגתן ותרש ל'גיבורי' פרשת המיסרונים, "כמו שקראנו השבוע במגילת אסתר, גם שם היו שומרי סף. בגתן ותרש. צמד חמד. הם נראו ממלכתיים, הקפידו על שלטון החוק, דאגו למינהל תקין, אבל מסתבר שעמוק בכיס הם החזיקו גיליוטינה".

"הסתבר שברגע שהם לא הזדהו עם המלך, לא הסכימו עם הדרך שלו בניהול הממלכה, כל הכללים נעלמו, הממלכתיות התפוגגה כלא הייתה, שלטון החוק הפך לפחות קריטי, אם היו להם אז ניידים, הם בטח היו מסמסים אחד לשני, 'מה אתה אומר בגתן ניתן לו עוד יומיים, אולי שלושה', ו'חשוב שתיראה מופתע תרש, כן?'".

"פתאום המטרה להפיל את נתניהו, סליחה את אחשוורוש, קידשה את כל האמצעים. ברוך ה' היה שם בשער המלך איזה יהודי טוב, מרדכי, שזיהה את השנאה למלך וחשף את הצביעות. בפורים השנה, אפילו עיתון 'הארץ' הצליח לזהות את הצביעות, כשחשף שהעד המרכזי בפרשת מילצ'ן, אתם מכירים אותו קוראים לו יאיר לפיד, דווקא כן דאג במשרד האוצר לאינטרסים של מילצ'ן. אז הבנתם ?! הרבה לא השתנה מאז, הפוליטיקה אותה פוליטיקה, חלק מהאנשים שאתה חושב שהם שומרי הסף של הממלכה, בן לילה הופכים למהרסיה ומחריביה".

"הציבור לא טיפש, הוא רואה את הדרך האחראית והרצינית שאנחנו מובילים את המדינה, הוא רואה את התוצאות ולכן הוא נותן שוב ושוב אמון בליכוד ובראש הממשלה נתניהו. בבחירות הבאות בעזרת ה', נצטרך כל אחת ואחד כאן בקרב הזה על דעת הקהל וליד הקלפיות, אנחנו נאמר להם את האמת, נציג להם את העובדות לא פייק-ניוז ובעזרת ה' ננצח".

רגב הוסיפה, "חשבתם שדמוקרטיה היא שלטון העם?! שהעם בוחר מי ינהיג אותו ואיזה ערכים יובילו אותו?! הפוך - הם מלמדים אותנו - אם אתה מעז לייצג את הבוחרים שלך, אתה לא דמוקרט! מה פתאום? אם אתה פועל לפי האמונות של הבוחרים שלך, ואם הם מהליכוד אז בכלל זה איסור חמור ! אנחנו נבחרנו על ידי העם, אבל יש יועצים ופקידים שהם התרגלו להחליט מה נכון ומה לא נכון - קוראים להם היום 'שומרי הסף'", אמרה רגב.

"נאום המשתה" של השרה מירי רגב