לפיד והפעיל המחופש לחרדי
לפיד והפעיל המחופש לחרדיצילום: קובי ריכטר/TPS

פורים מאוחר? במפלגת "יש עתיד" החליטו ככל הנראה להמשיך את אווירת ימי הפורים גם לתוך ההפגנה שקיימו הבוקר (ראשון) נגד כוונת הקואליציה לחוקק בקרוב חוק גיוס חדש, שיעקוף את פסיקת בג"ץ.

בהפגנה שנערכה סמוך לתחנת רכבת מרכז בתל אביב צולם לצד יו"ר המפלגה יאיר לפיד גם אדם נוסף, אשר היה לבוש כחרדי ונשא שלט בו נכתב "מי שמאמין לא משתמט".

אולם, חדי העין הבחינו מהר מאוד כי מדובר בתחפושת, וזמן קצר לאחר מכן נחשף כי אכן מדובר בפעיל במפלגת יש עתיד שהתחפש לחרדי, באופן לא מאוד מוצלח.

הופעת הפעיל בתחפושת עוררה זעם רב בתקשורת החרדית, ובחלק מהאתרים אף הוגדר האירוע כמפגן של "הסתה" אנטי חרדית.

נזכיר כי כחלק מההפגנה חילקו פעילי "יש עתיד" לעוברים ושבים חומרי הסברה נגד חוק ההשתמטות ובעד השוויון בנטל.

במהלך ההפגנה אמר לפיד, "אחרי חוק המרכולים מגיע חוק המשתמטים. החוק הזה הוא עלבון לחיילי צה"ל, הוא עלבון למדינת ישראל ועלבון לתורת ישראל. בשום מקום בתורת ישראל לא אומרים שמותר לשלוח אחרים להיהרג בשבילך. בשום מקום בתורת ישראל לא כתוב שמותר להשתמט משירות לאומי במד"א או בעזרה לקשישים או נכים".

לדבריו, "החרדים פשוט מנצלים את חולשתו של נתניהו בגלל החקירות כדי לדרוס את הציבור החילוני הדתי והמסורתי במדינת ישראל. החוק הזה הוא עלבון לכל חייל בצה"ל. עוצרים את חוק ההשתמטות חוזרים לשוויון בנטל."

מ"יש עתיד" נמסר בתגובה: "לאחר בדיקה התברר כי הבחור פעיל של יש עתיד שהתחפש על דעת עצמו לחרדי כאקט מחאה נגד חוק ההשתמטות".