"הייתי נער עם רצון עז לחיים"באדיבות "חמש עם רפי רשף - ערוץ עשר"

אלחנן כהן, שנאבק במחבל שטבח בתלמידי מרכז הרב לפני עשר שנים שחזר הערב (ראשון) ב"חמש עם רפי רשף" את רגעי האימה וסיפר על התהליך הארוך שעבר מאז האירוע הרצחני.

"באותו רגע כבר השלמתי עם המוות, הייתי מכווץ בפינה וראיתי את המחבל יורה בחברים שלי", אמר.

כהן, שהיה בן 15 בזמן הפיגוע, התקשה להסביר את האומץ שפרץ ממנו כשהתמודד עם המחבל הפלסטיני, "הוא היה רחב וגבוה ואני הייתי נער רזה וקטן. הוא עמד מולי וטען את הנשק, אבל הצלחתי לקפוץ לעברו והחזקתי בקנה שלו. המחבל ניסה למשוך את הנשק בחוזקה, אבל השבתי מלחמה".

"בזמן המאבק איבדתי את תחושת הזמן. היה שקט והסתכלנו אחד לשני בעיניים, ראיתי שהוא שליו ובטוח בעצמו. בסופו של דבר הצלחתי לדחוף לו את הנשק וברחתי החוצה". כהן ציין כי לאחר שנמלט מהזירה, המחבל המשיך במסע הרצחני שלו: "אחרי שברחתי הוא ירה בבן דודי נריה ורצח אותו".

כהן סיפר על תהליך השיקום הארוך שעבר: "הייתי נער עם רצון עז לחיים, מה שהקל על התהליך, אך לקח לי שלוש שנים עד שהצלחתי להיכנס שוב לספרייה. לא יכולתי להיות בחדרים סגורים וכל ספר שנפל על הרצפה הפחיד אותי".

כהן ציין כי גם אמונתו באלוקים גדלה, "לפני הפיגוע האמונה שלי הייתה ילדותית והתבססה על מה שחונכתי עליו, אך אחרי אירוע עוצמתי כזה, זה חייב בחינה מחדש והבנה עמוקה על הסיבות לאמונה".

בפיגוע בישיבת "מרכז הרב" שבירושלים רצח מחבל משכונת ג'בל מוכאבר שמונה תלמידים. הוא הגיע למקום ונשא בידיו קופסת קרטון של טלוויזיה שבה החביא רובה סער מסוג קלצ'ניקוב. הוא נכנס לחצר הישיבה, הניח את הקופסא, הוציא ממנה את הרובה ופתח באש על קבוצת התלמידים.