קטש הערב בבכורה המחודשת שלו בבירה
קטש הערב בבכורה המחודשת שלו בבירהצילום: אלן שיבר, מנהלת הליגה

כשנודע לאוהדי הפועל ירושלים על החתמתו של עודד קטש, מאמן נבחרת ישראל בכדורסל, למאמנם רבים מהם התבאסו. עבורם, ההצלחה של קטש עם נבחרת העתודה של ישראל באליפות האחרונה וההצלחות בקבוצות קטנות לא מחדשת להם דבר ובעיקר מבטיחה כי מה שהיה הוא שיהיה. לא מקטש תבוא להם הישועה.

אמרו וצדקו. במשחקו הרשמי הראשון כמאמן ירושלים בקדנציה השניה, לא עמד קטש בלחץ והציג בעיקר בלבול בניסיון לשנות את המשחק בו לבסוף הפסיד לבני הרצליה מתחתית טבלת ליגת העל שבכדורסל בתוצאה 78:66.

עד כמה ההפסד הזה היסטורי והיסטרי בבירה? לראשונה מאז עונת 2003/4 מפסידה האלופה מהבירה באולמה הביתי לחבורה מהרצליה. לא כך קיווה המאמן הלאומי לפתוח את קדנציית האימון השניה שלו בבירה.

האורחים מהרצליה השתלטו על המשחק מהרגע הראשון, והמקומיים במשחקם הראשון תחת מאמנם החדש לא מצאו תשובה לכלום ופשוט נעלמו ברגעי המאני-טיים. הכי רחוק מהפועל ירושלים אליה התרגלנו בעונות האחרונות.

בניגוד לכדורגל, נראה כי בענף הכדורסל למאמן אין יותר מדי חשיבות. גם לא לבעל הבית. השחקנים הירושלמים נראו כבויים ורק רוצים שהעונה הזו תיגמר כבר. פחות אכפת להם איך היא תיגמר. ולחשוב שזוהי האלופה המהכנת, ככל הנראה האלופה היוצאת.

אחרי שש דקות של משחק הובילו האורחים מהרצליה בשמונה הפרש עם 18:10 ולרבע השני עלו כשהם מובילים בבטחה עם 25:16. השלשות של האורחים נכנסו ברבע השני ואל הפסקת המחצית ירדו כשהם מובילים בהפרש דו ספרתי עם 48:32.

ברבע השלישי הירושלמים ניסו לחזור למשחק בהובלת דייסון אבל זה לא באמת דיגדג את האורחים מהרצליה שרצו יותר וקלעו יותר ואל הרבע האחרון עלו כשלוח התוצאות מראה יתרון 62:47 להם. ברבע האחרון הירושלמים הרימו ידיים לחלוטין ולמזלם הרב האורחים ריחמו עליהם וזה נגמר רק עם 78:66.

אחרי 19 הפסדי חוץ רצופים בליגה, הרצליה מנצחת בבירה דווקא במשחק הבכורה המחודש של המאמן הלאומי לעיני אוהדיו הרבים שיקוו למשהו אחר והתאכזבו שוב.

קלעו לבני הרצליה: ג'ף אדריאן 18, שון דאוסון 18, ברנדון טריש 15, טוריאן גרין 9, סם סינגר 8, תום מעיין 7, טים קומפטון ג'וניור 3.

להפועל ירושלים: ג'רום דייסון 22, רונלד רוברטס 12, קיילין לוקאס 11, ריצ'רד האוול 9, יוגב אוחיון 4, סטרטוס פרפרוגלו 4, ליאור אליהו 3, יותם הלפרין 1.

יתר תוצאות משחקי ליגת ווינר סל שהתקיימו הערב: הפועל חולון ניצחה בתוצאה 88:105 את מכבי אשדוד והעפילה לראשות הטבלה על חשבונה של מכבי ת"א, ומכבי חיפה ניצחה בפעם השניה ברציפות, כשגברה על הפועל תל אביב בתוצאה 77:82.