יזמו?
יזמו?צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

העיתונאי החרדי בני רבינוביץ' מאשים את ראש הממשלה ואת שר הבטחון ביצירת מצג שווא של משבר גיוס תוך ניצול ציני של מצוקה חרדית אמיתית.

"הגיע הזמן שנפסיק לאכול ספינים. אין משבר גיוס. יש סיפור אחר לגמרי. יש ראש ממשלה שנמצא עמוק עמוק בחקירות, עד מדינה אחרי עד מדינה, חקירה אחרי חקירה פרשיה אחרי פרשיה, ונתניהו בשיתוף פעולה מלא עם ליברמן הגו ויזמו את המשבר הזה”.

לדברי רבינוביץ, ״ליברמן ידע טוב מאוד כשהוא הצטרף לקואליציה שנושא חוק הגיוס צריך לבוא לפתרון בצורה כזאת או אחרת, נתניהו יודע את זה מצוין והכל ידוע וברור, אבל לליברמן נוח לצאת לבחירות על רקע התנגדות שלו לחוק המרכולים ועל הרקע של חוק הגיוס שכביכול הוא הצליח לטרפד אותו, ולנתניהו נוח ללכת לבחירות ושלא יגידו שהוא עושה את זה כדי להשתחרר מהחקירות ולדחות את ההמלצות של היועץ המשפטי לממשלה. אז נוח לו להגיד שזה היה על רקע המשבר עם חוק הגיוס הוא יספר לכל הבוחרים של הליכוד 'הנה, אתם רואים, לא חתמתי על חוק הגיוס', כמובן שאחרי הבחירות הוא צריך לסדר את זה אבל בינתיים הוא מרוויח זמן".

בקרב היהדות החרדית יש תמימות דעים שחוק הגיוס צריך לעבור לפני התקציב, "אין שום חילוקי דעות בתוך יהדות התורה שחוק הגיוס צריך לעבור לפני התקציב, כי ברגע שעובר תקציב ל-2019 זאת אומרת שהסיכוי שחוק הגיוס יעבור הוא אפסי והמשמעות היא הרת אסון, אלא אם כן מעוניינים לדחוק את הציבור החרדי לפינה".

"בוא נראה את המשטרה הצבאית עוצרת אלפי בני ישיבות. הרי זה לא יקרה, ולשמחתנו יש ציבור גדול במדינת ישראל, לא רק הציבור החרדי אלא גם ציבור גדול דתי לאומי, שמעריך מוקיר ומעריך את לימוד התורה ומבין מצוין שבלי לומדי תורה שתורתם תהי אומנותם אין לנו זכות קיום.

ףברור שהחרדים לא רוצים בחירות, אבל כשדוחקים את הציבור החרדי לפינה שאין חוק גיוס כשאוטוטו מגיעים ליעד שהבג"ץ הקציב להסדיר את החוק, אז המצב יהיה שיש פה אלפי לומדי תורה שפועלים שלא על פי החוק והם עבריינים. איך אנחנו יכולים לאפשר מצב כזה?".

רבינוביץ' מסביר מדוע ש"ס מחריגה את עצמה מהמאבק: "ש"ס שלמרות באופן עקרוני רוצה לפתור את חוק הגיוס, אבל לצערי הרב מה שעומד בראש מעייניה זה המצב שלה בסקרים, הם מתנדנדים מתחת או על גבול אחוז החסימה, ומבחינת ש"ס ללכת היום לבחירות זה סיכון אמתי ומוחשי של מחיקה מהמפה הפוליטית, וש"ס לא יכולה להרשות את זה לעצמה, לכן היא מעדיפה לדחות את חוק הגיוס העיקר לא ללכת לבחירות".