נשיא המדינה ריבלין עם הגביע בעונה שעברה
נשיא המדינה ריבלין עם הגביע בעונה שעברהצילום: פלאש 90

בית"ר ירושלים מול הפועל קריית שמונה והפועל חיפה מול הפועל רעננה, אלו משחקי חצי גמר גביע המדינה שבכדורגל שנקבעו היום (שני) בהגרלה שהתקיימה בתא הכבוד של אצטדיון הכדורגל ברמת גן.

משחקי חצאי הגמר יתקיימו באצטדיון סמי עופר שבחיפה, ותאריך מדוייק של המשחקים, אם יתקיימו בערב אחד או יפוצלו לשני מועדים שונים, ייקבע בהמשך אך בכל מקרה יערכו משחקי חצי הגמר בין התאריכים ה-31 למרץ ל-2 באפריל.

ארבע הקבוצות ייאבקו במשחק אחד על הכרטיס לגמר הגביע שיתקיים באצטדיון טדי שבבירה ב-8 או ה-9 במאי.

הירושלמים נחשבים לפייבוריטים לזכיה בגביע העונה כשהם היחידים ששרדו מבין ארבע הקבוצות שהופיעו בחצי הגמר בעונה שעברה, אז הפסידו בשלב חצי הגמר באצטדיון סמי עופר שבחיפה למכבי ת"א בתוצאה 1:2.

כשהם רוצים להעפיל לגמר ה-11 שלהם והראשון מאז 2009 ולהניף את הגביע בפעם השביעית, זימנה להם ההגרלה יריבה קשה במיוחד בדמותה של הפועל קריית שמונה. אמנם בעונה שעברה עברה בית"ר את הצפוניים בשני משחקי רבע גמר גביע המדינה בכדורגל, אך קריית שמונה מגיעה לאחר שהדיחה את האלופה מבאר שבע ותקווה לשחזר את הזכיה ההיסטורית שלה בגביע מ-2014 ועל הדרך להדיח עוד יריבה עדיפה.

בחצי הגמר השני, תפגוש באצטדיונה הביתי הפועל חיפה שהשתתפה בשמונה גמרים והניפה את הגביע שלוש פעמים, האחרונה ב-1974 את הפועל רעננה הקטנה. חיפה ששבה לחצי הגמר אחרי 14 שנה, מקווה לסיים את העונה בטעם טוב עם תואר, כי האליפות לאט לאט מתרחקת להם. מול רעננה לה זו הופעת בכורה בחצי הגמר, החיפאים לא צפויים להתקשות יתר על המידה, אם כי לגביע חוקים משלו.