אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: Thinkstock

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לפיה יושת עונש של עד 5 שנות מאסר למי שיפגע בעובדי הוראה.

החוק החדש קובע כי "התוקף עובד חינוך בזמן עבודתו והתקיפה קשורה למילוי חובתו או תפקידו של נתקף, דינו מאסר חמש שנים".

הצעת החוק שהוגשה בעבר על ידי חבר הכנסת מוטי יוגב, קודמה בתמיכתו של שר החינוך נפתלי בנט, על רקע ריבוי ארועים בהם הותקפו עובדי מרכת החינוך בתקופה האחרונה. להצעת החוק הוצמדה הצעה דומה של חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני).

שר החינוך, נפתלי בנט בירך על אישור החוק, ״אסור בשום אופן שמורים שעושים עבודת קודש במערכת החינוך ייאלצו לספוג אלימות מכל סוג שהוא - בין פיזית ובין מילולית. המורים הם ליבת המערכת והם עובדים לילות כימים במסירות למען חינוך ילדינו. אנו מחויבים לרווחתם ולשלומם. לכן, הנחיתי לקדם את הצעת החוק ואני מברך על אישורו. תודה לחברי הכנסת מוטי יוגב וניסן סלומינסקי על העברת החוק, ולרן ארז ויפה בן דוד שדחפו את החקיקה בכל כוחם״.

חבר הכנסת יוגב בירך גם הוא על אישור החוק ואמר כי "אלימות גודעים בראש ובראשונה על ידי חינוך בבית ובמרחב הציבורי. בכל זאת, עלינו כמדינה להגן על עובדי מערכת החינוך ולקבוע רף ענישה מחמיר לתוקפיהם. מורה אינו פוסק מלהיות מורה, גם לאחר צאתו מבית הספר, והפוגעים במורים או בשאר עובדי הוראה פוגעים לא רק במורה, אלא גם במערכת החינוך כולה ובמדינת ישראל".

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי "התופעה המגונה של תקיפת עובדי חינוך בזמן עבודתם בידי תלמידים, הורים לתלמידים ובני משפחותיהם הפכה בעת האחרונה חזון נפרץ ומכת מדינה".

"כחלק מהניסיון לשקם את מעמדם של אנשי החינוך ועל מנת להרתיע את המבקשים לפגוע בהם בא החוק להחמיר בעונשם של תוקפי עובדי חינוך כך שעונשם של אלה יעמוד על חמש שנים ללא צורך בקיומן של נסיבות מחמירות נוספות הנדרשות ביחס לתוקפי עובדי ציבור אחרים", נאמר בהסבר להצעה.