סיטרואן גראנד פיקאסו
סיטרואן גראנד פיקאסוסיטרואן ישראל

מבחוץ מדובר ברכב דומה במעט לגרסה המחודשת משנת 2014 בתוספת חזות צרפתית יוקרתית, אך מבפנים, כך מסתבר מדובר בעולם חדש לגמרי.

לפני שנגיע לרכב עצמו אחזור שוב על סקלת המתחרות של הגרנד-פיקאסו, בסגמנט שמתחרה על ליבו של הציבור הדתי – סגמנט המיני- וואנים הקומפקטיים. במתחרים תמצאו את קיה קראנס, טויוטה ורסו, שברולט אורלנדו, רנו גרנד-סניק, מאזדה 5, מיצובישי אאוטלנדר, ניסאן אקסטרייל, פיג'ו 5008 וגם את רנו קנגו ודאצ'יה לודג'י (חלקם לא ניתנים למכירה כעת כחדשים ומחכים לריענון הדגם הקודם, אבל זו עודנה רשימת המתחרים).

אבל אחרי נסיעה בכולם ומבלי לפגוע בכבודם, את זאת אני חייב לומר: הגרנד-פיקאסו 2018 עולה על כולם. אם כך חשבתי לאחר הנסיעה על הגרסה הקודמת, הנסיעה העכשווית שכנעה אותי בזה, במחילה מכבוד המתחרים.

מבחוץ, כאמור הגרנד-פיקאסו נשאר אותו דבר – רכב בעל עיצוב מודרני עם נגיעות צרפתיות ברורות המעוצב כדבעי. אבל למרות זאת, מדובר ברכב שאינו בולט ומוציא עיניים.

כניסה פנימה (ע"י חיישן קירבה) מגלה חלל מודרני הרבה יותר מהדגם הקודם. אמנם גם כאן הדשבורד מעוצב היטב, איכותי ונעים למגע ובמרכזו נמצא צג רחב שמחולק לשלשה ומציג מחשב דרך, ספרות דיגיטליות שמציגות את מהירות הנסיעה וכן את מד הדלק וחום המנוע – אבל הפעם הם מוצגים בצורה עכשווית, מרעננת ויעילה הרבה יותר. וגם כאן, כמו בדגם הקודם מה שתפס אותי יותר מהכול הייתה הנוחות הבלתי מתפשרת של כיסא הנהג.

לפני שנגיע לחידושים העיקרים בגרסת ה'אקסלוסיב' שעליה עשינו את נסיעת המבחן הנוכחית, אחזור שוב בקצרה על האבזור המינימלי שיש כאן, שהועתק מהדגם הקודם:

היושבים בשורה השנייה, ימצאו שלשה כסאות המופרדים אחד מהשני ויושבים על גבי מסילות, כך שניתן להקדימם לטובת היושבים בשורה השלישית או לטובת העמסה גדולה יותר. השורה השנייה מתאימה גם למבוגרים והשלישית לילדים וגם לבני נוער. שתי השורות מתקפלות כמשטח ישר, למקרה שתרצו להעמיס כאן את קניותיכם. לטובת היושבים בשורה השנייה, מותקנים שולחנות מתקפלים בגב מושב הנהג והמושב שלידו, ומותקנים להם פתחי אוורור עם יכולת לשלוט על חוזק פליטת האוויר מהמזגן. לטובת כל נוסעי הרכב, כולל היושבים במושב האחורי מותקנים חללי אכסון רבים ושימושיים.

לשאר קיצ'ים וירקות: כניסה לרכב נעשית ע"י חיישן קירבה והתנעת הרכב באמצעות לחיצה על לחצן התנעה, ההגה מצופה עור ומצויד בכפתורי שליטה ובקרה על מערכות המולטימדיה וכן בקרוז קונטרול האדפטיבי, ידית ההילוכים היא הדבר הכי חמוד שאי פעם תראו: ידית קטנה שממוקמת מעל להגה בצד ימין. כיאה לרכב מודרני ועכשווי לא תמצאו כאן את ידית האמברקס (בלם היד) אלא תחתיה תמצאו לחצן אוטמטי. אם תרצו לצאת לדרך, לחיצה על דוושת הגז תבטל את פעילות הבלם. כדי לחסוך בדלק יש כאן מערכת 'סטארט אנד סטופ' שמדממת אוטומטית את הרכב בעצירה מוחלטת וכן אפשרות לנסיעת בתיבת הילוכים ידנית המותקנת מאחורי ההגה ('טיפ טרוניק') באמצעות העברת מוט ההילוכים למקום הנכון.

ועכשיו, כך נראה, הגיע הזמן לעבור למערכות המפתיעות של הגרנד-פיקסאו שהביאו את הקוראים לבקש לשמוע עליו, ואותי לערוך את הכתבה הזו: לפני כשלש שנים, כשהוצאתי למבחן את האינפיניטי Q70, מרצדס C-CLASS ולקסוס GS450 חזרתי מופתע משלל מערכות מעניינות ויעילות שמצאתי בהן, לאחר שהופיעו לראשונה בשוק. לנסיעת מבחן הקליקו כאן

סיטרואן גראנד פיקאסו
סיטרואן גראנד פיקאסוסיטרואן ישראל

לא האמנתי שיעבור זמן כה קצר וסיטרואן ייקחו חלקים נכבדים מאותם שינויים ויכניסו אותה לרכב "פשוט" שנועד לצרכן ממעמד הביניים. זה בא לידי ביטוי באיתות בקצה מראות הצד - בכל פעם שרכב יעקוף מימין או משמאל. התאמת מראות הצד כלפי מטה – בכל פעם שתכנסו לרוורס, כדי שלא תעלו בטעות על מדרכות וכיו"ב, מערכת בקרת משיכה חכמה – בכל פעם שאתם נוסעים על כביש רטוב או מושלג, כדי לשלוט על הגלגלים הימניים והשמאליים בנפרד כדי למנוע החלקה, באמצעות שלל מערכות חכמות שמנתחות את הנסיעה, וגם חנייה אוטומטית (שלא ניסיתי, אבל הסתפקתי בהדגמה שהראו לי מחוץ לאולם התצוגה). אבל הקידמה באה לידי ביטוי גם בכניסה לרכב ללא מפתח – פשוט תתקרבו לרכב עם השלט בכיס והוא יפתח, בהצגת כל הרכב על פני המסך בשעת רוורס – כדי להראות לכם היכן בדיוק יכולה לארוב לכם סכנה, וגם כיתוב אדום בוהק על הצד המרכזי בכל פעם שאתם עלולים להתנגש ברכב שלפניכם (האמת, יותר אפקטיבי ממובילאיי, כיוון שהאיתות האדום הגדול קופץ מול העיניים).

ואם כל אלו לא הפתיעו אתכם, מוטב שתלחצו על דוושת הגז ותגלו שהיכולות האמתיות שלו נמצאות בכלל ביכולות הנסיעה המשופרות. רכב המבחן בעל מנוע הטורבו-דיזל, מאיץ היטב ומתגלה כמהיר מאוד, לדעתי המהיר בקטגוריה, כי הגעה מ-0 ל-100 בתוך 8.7 שניות זו יכולת שניתן למצוא ברכבי מנהלים, וגם שם, לא בכולם...

ההאצה המצוינת הזו באה לידי ביטוי כמובן גם בהאצות הביניים והיא לא פגמה כלל ביציבות הרכב. גם כאן, מעבר לכך שבתוך הרכב לא מרגישים את טרטור הדיזל המעצבן, מה שתפס אותי יותר מכל הייתה העובדה שהגרנד-פיקאסו ממש ריחף על הכביש, כאילו היה רק סמארט קטון שמשקלו אפסי. בניגוד לגרסה הקודמת שהגיעה עם תיבת הילוכים רובוטית ידועה לשמצה, כאן מצאתי תיבת הילוכים אוטומטית מבית AISIN היפנית (כחלק משת"פ הולך ומתרחב בין סיטרואן לטויוטה העולמית) שעשתה את עבודתה בצורה חלקה ומעוררת השתאות. נקודה נוספת לזכות שאני חייב לציין, למרות שהיצרן עצמו לא מתהדר בה, היא קוטר הסיבוב הקטן שלו. מהיום, לעשות פרסה היא מלאכה קלה במיוחד גם עם שבעה מקומות.

ועכשיו לנתונים היבשים, שמבט בהם מסביר מדוע הגרנד-פיקאסו כל כך זריז: מנוע בנפח 1.6 ליטר המייצר יחידת כוח של 120 כוחות סוס ובעל הספק של 30.6 קג"מ המושגים כבר ב-1,750 סל"ד.

עקב האכילס של רכבי המינוואנים הקומפקטיים בדמות תא מטען קטן כשכל המושבים פתוחים, אינו פוסח על רכב המבחן שלנו ומשאיר לו כושר העמסה של 170 ליטר. יחד עם זאת ניתן לקפל את אחד המושבים האחוריים ולקבל כ-350 ליטר. עם קיפול שני המושבים האחוריים תקבלו כאן 704 ליטר, וקיפול שורת המושבים השנייה תשלש את המיקום ל-2,181 ליטרים.

כמובן שאת הכתבה הזו אי אפשר לסיים ללא יחס לצריכת הדלק. וכאן נכונה לי הפתעה מרעננת. אם בדגם הקודם נמצא הגרנד-פיקאסו שותה ליטר דלק לכל 13.6 קילומטר, הפעם הוא שתה ליטר סולר לכל 17.1 קילומטר. ללא ספק, יכולות של מנצח. ושיק צרפתי מנצח .

ימי מכירות ב"שמש רכבים": מבצע מיוחד לפסח - החל מ1,550 ₪ לחודש ללא מקדמה וב 100% מימון! לפרטים הקליקו כאן

שי יוקרתי ובלעדי לגולשי ערוץ 7