סקר: 97% מהישראלים משתמשים בווטסאפ

סקר האפליקציות של QualiTest בישראל מעלה עוד כי 82% משתמשים באפליקציות פיננסיות, אך רק כמחציתם מגינים על המידע במכשירם הנייד

ערוץ 7 , י"ט באדר תשע"ח

טלי שם טוב
טלי שם טוב
צילום: שי אוקנין

חברת QualiTest הישראלית, ענקית בדיקות התוכנה ואבטחת האיכות, קיימה סקר נרחב על הרגלי השימוש של הישראלים במכשירים הניידים ובאפליקציות המותקנות עליהן.

מהסקר עלה כי 83% מהמשיבים מחזיקים במכשיר נייד עם מערכת הפעלה של אנדרואיד ו-16% עם מערכת הפעלה של אפל.

הסקר בחן את אופן וזמני השימוש באפליקציות השונות במכשירים הניידים: 26% מהמשיבים דיווחו כי גלשו באפליקציות השונות שבמכשיר הנייד שברשותם בין שלוש לארבע שעות ביום, 35% גלשו בין שעה לשעתיים, 21% גלשו יותר מארבע שעות ביום ו-18% גלשו פחות משעה ביום.

82% ענו כי הם משתמשים באפליקציות פיננסיות של הבנקים וחברות הגמל, הפנסיה והביטוח ו-81% מאותם המשתמשים דיווחו כי הם גם מבצעים פעולות פיננסיות שונות באמצעות האפליקציה. 95% ממבצעי הפעולות משתמשים בכל סוגי הפעולות הזמינות באפליקציות ורק 5% דיווחו כי הם נמנעים מביצוע פעולות מסוימות, אך מבצעים פעולות אחרות באפליקציות.

הסיבות בגינן דיווחו המשתמשים כי אינם משתמשים באפליקציות פיננסיות מתחלקות לארבעה גורמים עיקריים: 45% מפחדים שהמידע והעברת הכספים אינם מאובטחים כראוי, 23% מחשש להיווצרות טעות כלשהי בתהליך, 24% מכיוון שהאפליקציה אינה ידידותית לשימוש ורק 8% מכיוון שהאפליקציה נתקעת או מכילה באגים.

הסקר בחן את הרגלי השימוש של הישראלים באפליקציות חברתיות: 97% מהמשיבים לסקר ציינו כי הם משתמשים באפליקציית WhatsApp במכשיר הנייד שברשותם, 78% בפייסבוק, 34% באינסטגרם ו-7% בטוויטר.

19% מהישראלים משתמשים באפליקציות החברתיות בין שלוש לארבע שעות ביממה; 42% בין שעה לשעתיים; 10% למעלה מארבע שעות ו-29% גולשים עד שעה ביום.

3% אחוז דיווחו בסקר כי פרצת אבטחה באחת האפליקציות במכשיר הנייד שלהם גרמה להם לנזק בעל משמעות ו-78% ציינו כי הם חוששים כי מידע שנאסף על ידי מפעילי האפליקציות השונות במכשירם עלולים לסכן אותם או את פרטיותם בעתיד.

כמחצית מן העונים התקינו אמצעי הגנה על המידע למכשיר הנייד שברשותם.

טלי שם טוב, מנכ"לית QualiTest ישראל אמרה כי "תוצאות הסקר המקיף שערכנו מראות כי הישראלים מחוברים למכשירים הניידים שלהם והאמון של הציבור הישראלי באפליקציות הפיננסיות גדול".

"אפשר להסביר זאת בכך שאותן אפליקציות מסייעות לו לנהל את ענייניו הכלכליים במהירות ובזמינות ללא צורך ביצירת קשר עם פקיד או איש מכירות. הישראלים מצד אחד לא מגינים מספיק על המכשירים הניידים שלהם מבחינת יישומי אבטחה, ומצד שני אופן השימוש שלהם באפליקציות מראה שהם חשופים מבחינת המידע האישי", הוסיפה שם טוב.


הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: computers@inn.co.il