חוטובלי והדיפלומטים בעוטף עזה
חוטובלי והדיפלומטים בעוטף עזהצילום: דוד סאלם, זוג הפקות

קרוב ל-70 דיפלומטים זרים השתתפו היום (שלישי) בסיור באזור עוטף עזה שיזמה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי.

מטרת הסיור הייתה להראות לשגרירים הזרים המשרתים בישראל את המציאות הביטחונית בגבול הדרומי של ישראל, איום המנהרות והמעורבות האיראנית ברצועת עזה.

עם תחילת הסיור, ביקרו השגרירים באזור המנהרה שאותרה בסמוך לכרם שלום וקיבלו סקירה מדינית על ידי סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי. כמו כן תודרכו השגרירים על ידי סגן מפקד אוגדת עזה אל"מ אבינעם סטולוביץ'.

סגנית השר חוטובלי ערכה את סקירתה המדינית במעבר כרם שלום, בכניסה מעל מנהרה שהתגלתה והושמדה על ידי צה"ל.

חוטובלי הדגישה בסקירה כי "ישראל לא מוכנה לעזה שנייה ביהודה ושומרון. לקחי ההתנתקות מעזה הם ברורים כשישראל נוטשת שטח, ארגון טרור אכזרי מחליף אותה. המציאות הקשה בעזה היא בגלל משבר פנים פלשתיני. ישראל אינה הגורם האחראי, ולמרות זאת אנחנו מאפשרים מדי יום זרימה של 400 משאיות עם אספקה לאוכלוסיה בעזה. פתרון שתי המדינות כבר לא רלוונטי. אם הקהילה הבינלאומית רוצה יציבות באזור, אסור לחזור על הטעות שיצרה את המצב בעזה."

אל"מ אבינועם סטולוביץ נתן סקירה ביטחונית לשגרירים והציג להם מצגת עם המנהרות שהתגלו. לדבריו, "במקום להשקיע באזרחים שלהם, החמאס משקיע את הכסף והמשאבים בטרור".

לאחר מכן, סיירו השגרירים במעבר הסחורות "כרם שלום" וקיבלו תדרוך ממנהל המעבר עמי שקד ותדרוך בנושא המצב ההומניטרי בעזה על ידי רע"ן אג"מ עזה במתפ"ש סא"ל משה טטרו וסקירה מראש רשות המעברים היבשתיים ארז צידון.

רע"ן אג"ם במת"ק עזה סא"ל משה טטרו אמר לשגרירים: "היום ראיתם במו עיניכם כיצד מדינת ישראל מיישמת צעדים אזרחיים למול רצועת עזה למניעת התדרדרות אזרחית, במטרה לשמר את היציבות הביטחונית באזור. חמאס מקדמת מדיניות של טרור על גבם של תושבי הרצועה. ככל שחמאס לא תזנח את הטרור תושבי רצועת עזה ימשיכו לסבול ממציאות אזרחית קשה".

בסיום היום סיירה חוטובלי עם השגרירים בעיר שדרות, יחד עם ראש עיר אלון דוידי, והגיעה עמם למשכן אלה לזכר אלה אבוקסיס שהגנה על אחיה בגופה במהלך ירי טילים לעבר שדרות וקיפחה את חייה לפני 13 שנים. חוטובלי אמרה לשגרירים במקום, "הסיפור הזה ממחיש לכם את הרוח של עם ישראל שבוחר בחיים למרות הטרור נגדנו".

בהצהרה שמסרה לתקשורת, התייחסה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי לדיווחים על המצב ההומניטרי בעזה ואמרה: "אין משבר הומניטרי בעזה. ישראל היא אי של זכויות אדם שפועלת בתנאים קשים מול ארגון טרור שמשתמש לרעה בטוב ליבו של העולם במקום לדאוג לתושבי עזה."

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי אמר: "הביקור של השגרירים בשדרות ובעוטף עזה מלמד על כך שמדינת ישראל חפצת חיים, מדינה שתגן על אזרחיה בכל דרך על מנת שהילדים שלנו יחיו ויחוו חיים כמו של כל אחת מהמדינות שהשגרירים שלהן נמצאים פה וחיים בהן. שדרות קרובה מאוד לעזה, אך שם שולט שלטון מטורף שנעזר ומופעל על ידי הזרוע הביצועית הרחוקה של הגורמים האיראנים ולו רצון לפגוע גם בחיי התושבים שלהם, בזמן שבמדינת ישראל עוסקים בחיים ובחינוך ילדינו לערכים ולעשייה למען האחר. אני מודה מאוד לסגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, על הבאת השגרירים לסיור בשדרות". עוד אמר דוידי: "המקום הזה, משכן אלה, הוא בעצם זיכרון לנערה גיבורה שהגנה על האח שלה והצילה אותו ומסרה את חייה. ההורים שלה, במקום לדבר על שנאה ומוות, מדברים על חיים, מדברים על גאווה וחיים במדינת ישראל, אין דבר טוב מכך".

השגרירים הזרים גילו התעניינות רבה בסיור ואמרו שהם שמחו להגיע ולראות את הדברים מקרוב ולא רק מדיווחים בתקשורת. הם הודו לסגנית השר על היוזמה.