זוכי חידון החמ"ד המחוזי
זוכי חידון החמ"ד המחוזיצילום:דוברות גבעת ושינגטון

במסגרת שבוע החמ"ד, התקיים אתמול (שלישי) בקמפוס קריית החינוך גבעת ושינגטון, חידון החמ"ד המחוזי בנושא: 70 שנה למדינת ישראל לאור חזון הנביאים, מטעם המינהל לחינוך התיישבותי פנימייתי ועליית הנוער.

לחידון המחוזי, בניהולה של יפה פרנס, מנחה חינוך חברתי-ערכי, הגיעו כ- 20 מתמודדים ומתמודדות, תלמידי חט"ב ממוסדות החמ"ד של המינהל ברחבי הארץ. המתמודדים, שהביעו בקיאות רבה, ענו בזה אחר זה על שאלות צוות השופטים הרב ידידיה וולף- מפקח החמ"ד, אבי פרנס- מחבר החידון, ויעל הורוביץ - מפקחת כוללת. באירוע נכחה גם ענת זמל, מפקחת החינוך החברתי במינהל ההתיישבותי.

לאחר שלושה שלבים של שאלות מאתגרות במיוחד ושאלת ראש החמ"ד הרב ד"ר אברהם ליפשיץ נקבעו שלושת המקומות הראשונים: במקום הראשון- עדיה פיק מאולפנת שעלבים, במקום השני- שובל שמואל מאולפנת צביה חפץ חיים ובמקום השלישי- דוד יפת מישיבת שעלבים. שתי המתמודדות שזכו במקומות הראשונים העפילו לחידון הארצי שיתקיים בחודש סיוון בבנייני האומה בירושלים.

בעז קולומבוס, מפקח החמ"ד של המינהל לחינוך התיישבותי פתח את החידון בדברי ברכה ואיחולי הצלחה למתמודדים. "אנחנו בדור שיש לו את הזכות להיות בארץ ישראל ולחיות בה, מה שלא זכו אבות אבותינו" אמר קולומבוס כהשראה למתמודדים.

את האירוע הנעימו משירי ארץ ישראל הישנים והטובים, הזמר אבי יפת ונגן הגיטרה צבי אחיטוב, תלמידי המסלול למוזיקה במכללה האקדמית גבעת ושינגטון. בנוסף, שולבו בחידון קטעי סרטים ומולטימדיה בעיבודו של אביעד פיקרש המשקפים את צמיחתה ושגשוגה של מדינת ישראל.