ועידת אייפאק
ועידת אייפאקצילום: חיים צח/ לע"מ

אנה מריה אנדרס, השרה לענייני דיאלוג בינלאומי בממשלת פולין, לקחה חלק בועידת איפא"ק שהתקיימה בוושינגטון בתחילת השבוע, ובראיון לכלי התקשורת בפולין סיפרה כי למרות המתיחות עם ארה"ב וישראל סביב "חוק השואה", היא זכתה דווקא לקבלת פנים חמה מצד יהודי ארה"ב.

"הייתה לי קבלת פנים נחמדה ונעימה מאוד. היו לנו שיחות כנות ללא כל סימן לתוקפנות מצידם. היהודים האמריקאים אמרו כי המצב הנוכחי מדאיג אותם, והביעו את רצונם שהיחסים בין פולין וישראל, כמו גם היחסים בין פולין וארה"ב, יהיו עמוקים כפי שהיו בעבר", אמרה אנדרס.

היא התייחסה גם לעובדה כי ארה"ב עמדה לצד ישראל והעבירה ביקורת חריפה על הממשלה הפולנית בעקבות "חוק השואה" ואמרה כי "התמיכה הבלתי תיאמן שמעניקה ארה"ב לישראל אינה מכוונת נגד פולין. האמריקאים שומרים על ישראל מכל הבחינות, לא רק בנושאי ביטחון. הם גם מגינים על זכר השואה".

בימים האחרונים פורסם כי מחלקת המדינה האמריקאית פירסמה מסמך ולפיו בכירי הממשל בוורשה, בהם ראש הממשלה ונשיא פולין, לא יוכלו להיפגש עם הנשיא טראמפ וסגנו מייק פנס, עד שפולין תבטל או תשנה את נוסח "חוק השואה".

בועידת איפא"ק שהתקיימה בתחילת השבוע בוושינגטון לקחו חלק 18 אלף מיהודי ארה"ב, יחד עם בכירים בממשל האמריקאי ובהם סגן הנשיא מייק פנס.