אריה דרעי
אריה דרעיצילום: הלל מאיר/TPS

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, התייחס היום (רביעי) למשבר חוק הגיוס וטען כי אפשר לפתור אותו באופן מיידי.

"בשיחות האינטנסיביות שאני מקיים עם כל השותפות הקואליציוניות, אני משוכנע שמשבר חוק הגיוס פתיר. יתרה מכך: אפשר לפתור אותו באופן מיידי", הבהיר דרעי.

דרעי הוסיף כי אין כל טעם בהליכה לבחירות. "הציבור לא יסלח למי שיוביל כעת את המדינה לבחירות מיותרות ויפרק את ממשלת הימין החברתית ביותר שכיהנה בישראל", הוסיף דרעי.

ברוח זו התבטא מוקדם יותר השר נפתלי בנט שהבהיר כי סיעות הקואליציה מעוניינות לפתור את משבר חוק הגיוס כדי להימנע מפירוק הממשלה ומהקדמת הבחירות.

"ראשי כל המפלגות בממשלה מעוניינים למנוע היגררות למערכת בחירות שתבזבז מיליארדי שקלים לאזרחי ישראל", אמר בנט. "לכן כולנו פועלים בתיאום כדי לקדם חוק שיאפשר חזרה למתווה הגיוס ההדרגתי של החרדים".

"אני מאוד אופטימי ומעריך שכבר בתחילת השבוע הבא נצליח לפתור את המשבר ולהמשיך בניהול אחראי של המדינה", הוסיף.

בדיוני וועדת הכספים התייחס יו"ר ועדת הכספים משה גפני (יהדות התורה), למשבר, טען שהוא פתיר והאשים את מנהלי המגעים בגרירת רגליים, כשהוא רומז להיעדר מעורבותו של נתניהו.

"אין שום סיבה שלא ימצא פתרון", טען גפני. "אך כפי הנראה מישהו לא מעוניין בכך. אין פה כל משבר עמוק שלא ניתן לסיימו. אנחנו מאמינים שלומדי תורה - כל מי ש'תורתו אומנתו' - צריכים דחייה. תמיד אמרנו את זה, אך בג"ץ פסל. צריך להכין את התיקון לחוק וזה לוקח קצת זמן. להפוך את זה לבלתי פתיר זה לעשות צחוק".

"אני בעשר דקות פותר את הבעיה. אני לא יודע מי לא רוצה לפתור את זה", אמר גפני.