טקס חילופי מפקדי פיקוד המרכז
טקס חילופי מפקדי פיקוד המרכזצילום: דובר צה"ל

האלוף נדב פדן מונה היום (רביעי) כמפקד פיקוד המרכזי. טקס החילופים נערך במעמד הרמטכ"ל גדי איזנקוט.

פדן מחליף בתפקידו את האלוף רוני נומה אשר כיהן בתפקיד זה במהלך שלוש השנים האחרונות.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט פנה אל המפקד היוצא ואמר לו, "רוני, במהלך תפקידך, הובלת את הלחימה בטרור בנחישות וביצירתיות, פעלת לשימור האיזון בין השיקול המבצעי לבין השיקול הערכי במרקם החיים העדין והצלחת לשמור על הביטחון ותחושת הביטחון גם בשעות הקשות שידעה הגזרה".

"במציאות שבה אויבנו מבקשים לטשטש את הקו המפריד בין לוחמים לבין אוכלוסייה אזרחית גיבשת תפיסת לחימה חדשנית מול הטרור, הובלת אותו בחשיבה אמיצה ויצירתית, שהביאה לעצירת מתקפת הטרור ולהחזרת הביטחון. אני מודה לך על שותפות ואחריות", הוסיף איזנקוט.

אחר כך אמר למפקד פיקוד המרכז הנכנס, "נדב, אני משוכנע כי יכולותייך כמפקד מקצועי וערכי לכל אורך הדרך יוסיפו לעמוד לצדך בתפקידך החדש. אתה מקבל את הפיקוד בתקופה מורכבת, שבה תידרש להילחם בנחישות בטרור ולהגן על חיי אדם ובו בזמן להפריד בין טרור לאוכלוסייה ולאפשר את מרקם החיים התקין ואת שיפור המציאות הביטחונית - אזרחית לטובת האוכלוסייה כולה".

מפקד פיקוד המרכז היוצא, האלוף רוני נומה סיפר כי "בשלוש השנים האחרונות התמודדנו עם שינויים בזירה הפלסטינית. לצד הטרור המאורגן והטרור העממי איתו למדנו להתמודד לאורך עשרות שנים, נדרשנו לפתח מענה לביטויי הטרור בהשראה".

"בתקופה זו, פותחו כלים מודיעיניים ומבצעיים ומבוצע שימוש ייחודי במיטב הטכנולוגיה והאנשים. מאז פרוץ אירועי גל הטרור שזכה לכינוי 'גודל השעה' זוהו וסוכלו באמצעות כלים אלה מאות כוונות לבצע פיגועים. פעלנו באופן מבדיל ומדויק למעצר פעילי טרור, לפגיעה בתעשיית ייצור כלי הנשק הבלתי חוקי, ואנו פועלים להחרמה מירבית של כספי טרור ולשיבוש ההסתה לאלימות בחברה הפלסטינית", הוסיף נומה.

לדבריו, "ברצוני להישיר מבט ולהביע הערכה עמוקה לעשרות אלפי אנשי שירות הביטחון הכללי, אנשי המנהל האזרחי ותיאום פעולות הממשלה בשטחים, האנשים היקרים האמונים על הייעוץ המשפטי, שוטרי משמר הגבול ומשטרת ישראל, אנשי הביטחון וצוותי החירום בהתיישבות ולוחמי צה"ל בסדיר ובמילואים. עשינו כל שלאל ידינו כדי לעמוד במשימות, לעיתים הצלחנו ולעיתים נכשלנו, כל הישג מושג בעמל רב, כל כישלון מדיר שינה מעיננו ומוביל לתחקור ולמידה מעמיקים".

מפקד פיקוד המרכז הנכנס, האלוף נדב פדן, אמר כי "תפקיד מפקד פיקוד המרכז הוא זכות גדולה הכרוכה בחובה ואחריות, זכות לפקד על לוחמים ומפקדים בעלי תחושת שליחות ומסירות, זכות לקחת חלק בהגנה על מדינת ישראל ותושביה, אחריות כבדה בזיהוי והבנת המציאות על מורכבותה, אחריות למדיניות והפעלת הכוח באופן ובעוצמה הנכונים".

"לכם, אנשי ההתיישבות ברצוני לומר שהיינו ועודנו מחויבים לביטחונכם. יום ולילה נמשיך לעמוד על המשמר, חיילי צה"ל, לוחמי מג"ב, משטרת ישראל ואנשי שירות הביטחון הכלל. יחד בנחישות ובתחושת שליחות על מנת ליצור ביטחון ולאפשר איכות חיים הן לישראלים והן לפלסטינים תוך שמירה על שלטון החוק ורוח צה"ל. נלחם ונישאר בני אדם", סיכם פדן.